Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
Mår du verkligen ok? Känns ju smått tokig.
Mår du verkligen ok? Känns ju smått tokig.
Ja men eller hur.
Jaaa va roligt!! Stort stort grattis!! Alleles perfekt! hoppas ni mår fint!
Hej Soffipropp!
Jag väntar oxå mitt andra, en dag innan dig den 29e. Dottern kom tio dagar tidigt och nu går jag och hoppas att denna lille gör som sin syster. Men, tyvärr säger både min barnmorska och de förlossningsläkare jag hittills träffat att det inte finns någon sådan koppling.
Så, jag kör på skrönor istället och storstädar, promenerar i trappor och tänkte föreslå sambon en färdknäpp.
Min halsbränna är tack o lov hanterbar nu men jag tar iof en omeprazol om dagen så det är ju därför.
Bebisen var väldigt sprallig för ett par dagar sedan. Filmade några ggr för det var det värsta jag sett! Fötter hit och dit boxandes, dansandes och allt vad det kan ha varit. verkar vara en livlig typ. Som sin syster kanske fast hon låg annorlunda i magen så jag kände inte av henne på samma sätt.
Kör fem kuddar numera. En under fötterna, en mellan benen, en under magen, en bakom ryggen och en för huvudet. funkar ok men sover ju som de flesta höggravida skitkasst nu. Får bita ihop bara och passa på att sova med dottern på dagarna.
Hon har intagit bebisens spjälsäng för tillfället och sover middag nu. Såklart är jag då tokpigg istället.
Vår bebis har gott om plats trots att bf är 29 jan. Mycket fostervatten och han lägger sig heltokigt ibland vilket är väldigt obekvämt för den här mamman. Men men, det bidrar i sin tur till mer sammandragningar så kanske kan det speeda på processen lite.
Allt är nu tvättat, säng bäddad och BB-väska så gott som färdig. Ska se om jag får tag i hallonbladste idag oxå.
På onsdag är det vecka 39. Eller 38+2. Det var den dagen dottern kom så jag hoppas han gör likadant den här lille! spännande nu!
Japp, låter som mig då...
Jag har dock, kanske för att jag var så glad att slippa, fått tillbaka min förbannade halsbränna. Kan ju såklart bero på det plötsliga toksuget efter apelsinjuice. Dricker typ en stor Brämhults om dagen men OJ så gott det är. haha!
Svintrist att gå hemma men skönt att få sova på soffan för sängen funkar ju inte på nätterna.
Dottern är på dagis till ca 14 då jag hämtar henne men imorgon ska vi åka och bada istället så då blir det mor/dotter hängdag istället.
Idag "klickade" det liksom till i mig två ggr då jag var på toa? Funderar lite på vad det kunde vara och väntade en stund för att se om något skulle hända.. men nej, såklart inte nåt.
Känner mig ganska redo att snosa bebbster nu så han kan gärna få göra entre nu! Sambon har iof en deadline på fredag och intervjuas för en chefstjänst idag och imorgon så iof vore det ju bättre om vi fick bebis till typ helgen, Meeen... DO I REALLY GIVE A RATS-ASS? Nooo, I CAN`T SAY THAT I DO!! BWAHAHAA! Ut med dig nu bebisen! Let´s gosa IRL!
Hur går det för dig Soffipropp?
Sova? Äh, vafan ska det vara bra för?
Ingen slempropp här men såg inte skymten av den förra gången heller.
Däremot gick vattnet då så det är mest det jag hoppas på ska hända nu.
Idag är det 38+2 dvs den dagen dottern föddes... Kom kom bebisen!!! Mamma orkar mer men vill liksom inte!
Haha! Moruri har iaf skrivit ett.