Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
85% av alla förstagångsföderskor spricker. Det va ta mig fan det värsta jag hört, nu vill jag skjuta mig själv.
85% av alla förstagångsföderskor spricker. Det va ta mig fan det värsta jag hört, nu vill jag skjuta mig själv.
Läst någonstans att förstföderskor oftast går över några dagar medan andragångare typ oftast föder några dagar innan bf
Hade lite högre blodtryck sist jag va hos BM, hon nämnde att det kanske kunde vara begynnande havandeskapsförgiftning och sa att om jag känner några andra symptom så borde jag ringa in och komma på extra kontroll. I helgen läste jag mer om det, och tyckte mig ha liiiite liiiite dåv huvudvärk samt lite smärta under högra revben (vilket också tydligen kan vara ett tecken).
I morse fick jag total panik då jag inte kände av bebis alls även om vi puffade på hen i typ 40 min. Ringde BM och hon gav mig en tid men sa åt mig att dricka iskallt vatten och se om den rör sig då, vilket jag gjorde men icke, ringde då förlossningen medan jag vänta i kö så kände jag något röra sig, PUUH, la på och väntade till tiden. Kollade urinet, nada, bra blodtryck och fina hjärtljud!!! :)
Dessutom va det en blodfläck på lakanet, så antar att det va slemproppen som gått och nu börjar jag få förvärkar.... åååh, spännande!!! Verkar som något är på gång här nu iaf!
Hur går det för er? Är det fler bebisar som anlänt? :)
Same here! Har lite molvärk men förutom det har jag blivit blessed med halsbrännan from hell! :(
Halsbrännan, ja! Puh! Jag älskar verkligen chili, starkt kryddad mat, te och juice (allt som kan göra halsbrännan värre), så har fått utesluta allt sånt (förutom te, går inte :P) från min diet de sista dagarna, igår blev det pasta med krämig svampsås och spenat. Men tror det har hjälpt mycket för inatt fick jag sova hela natten utan att få halsbränna eller sura uppstötningar alls, så sjukt tacksamt!
Tror det är väldigt trångt för den lilla nu, känns inte som att den har utrymme att sparka/slåss med samma kraft som innan. Så hen är rätt coollugn!
Något nytt som hänt? :) börjar bli riktigt uttråkad här hemma nu..
Håller tummarna för er! :) här är det hopplösa försök med långpromenader, storstädning, rensning av garderober, och färdknäppar, inget händer :(
Ska nu plocka fram symaskinen och sy klart lite grejer som legat på hög och väntat!
Hahaha! Bläddra tillbaka några sidor för en intensiv debatt, öhm..!
Skriv ett brev, tror det är skitbra! Jag googlade runt lite efter andras brev och plockade ut sånt jag själv kändes viktigt för mig. :)
Ferdinand kom till världen 06.13, 50cm lång och vägde 3305gram. Han är helt perfekt och allt gick skitbra!
Super grattis MFJ! :D
Hur har det gått för alla? Mysigt med de små liven