Inlägg från: Carolinee87 |Visa alla inlägg
  • Carolinee87

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

lina5462 skrev 2012-12-29 21:17:07 följande:
    Nyligen hemkommen från en omtumlande förlossning. Den 27 föddes våran älskade lille kille som drabbades av syrebrist. Efter 22 timmar orkade vår lille son inte mer och lämnade jorden. Det finns inte ord som beskriver den sorg och saknad som man känner. Jag önskar er tjejer all lycka, ni kommer att få uppleva en sorts kärlek som bara en förälder kan känna!
    Vet inte riktigt vad jag ska säga, beklagar er stora sorg och kan inte förstå hur jobbigt det känns för er :(

Ta hand om varandra och hoppas att ni får allt det stöd ni behöver! 
  • Carolinee87

Angående kön börjar jag bli riktigt irriterad på att alla tar för givet att ALLA önskar sig en av var kön. Alltid när jag säger att det är en kille denna gång säger någon "men oj vilken tur att det är det så ni får en av var!", vad skulle de säga om det va en till tjej då? "stackars er, bättre lycka nästa gång" ?!
    Iofs förstår jag ju att de flesta säger det bara för att ha något att säga men kan inte sluta störa mig för det :p 

• Carolinee87
    moruri skrev 2013-01-01 22:50:23 följande:
    Usch, nu börjar jag få lite panik över att det är så snart, ligger och oroar mig massor och bölar nu. Alla tankar spinner runt i skallen. Nervös inför förlossningen, nervös för tiden efter förlossningen på bb, jag vill inte någon ska lära mig amma och ta och trycka in mitt bröst i barnets mun ( som jag läst så mycket överallt) jag vill lösa och lära mig amningen själv i lugn och ro. Jag hatar sjukhusmiljöer och vill verkligen åka hem så snabbt som möjligt men läser bara överallt om hur folk känner sig tvingade till att stanna kvar på bb... Jag är rädd att jag kommer bli jätteotrevlig mot personalen och få ett dåligt bemötande. Jag är rädd för att de kommer prata över huvudet på mig.. Urk, känner mig jätteuppstressad nu verkligen. Och föräldrautbildning börjar nästa vecka, men min karl kan inte flytande svenska och min bm uttryckte sig så att jag inte kommer kunna sitta och översätta till honom för det kommer störa de andra i gruppen och det känns inte alls kul att gå dit själv och nu känns man helt ovälkommen... Nej nu önskar jag att jag va i vecka 25 eller något, tiden springer verkligen fram nu och jag känner mig rätt livrädd!!
    jag tycker du ska prata med din bm om allt som oroar dig och skriv ner allt i ditt förlossningsbrev, då är det mycket lättare för personalen på förlossningen att ta hand om dig/er på bästa vis.
    Om allt går bra och du och bebis mår bra efter förlossningen är det ju ingenting som hindrar er från att åka hem rätt tidigt :) Och angående amningen tycker jag du ska säga till direkt hur du vill ha det så du inte behöver känna obehag inför det, sen går det ju att fråga om hjälp senare om du ändrar dig och vill ha tips och råd :) 
  • Carolinee87

Igår 19.13 föddes vår lille prins! Va som sagt inne för igångsättning pga att det gick så snabbt förra förlossningen och det var en jäkla tur iom att han föddes endast 7 min efter första värken! 3850g o 52 cm kärlek! :)

• Carolinee87
    Louwa skrev 2013-01-02 06:07:55 följande:
    Vår underbara lilla dotter föddes den 1/1 kl. 23.10. 3330g och 48cm (bf-9). Förlossningen gick hur bra som helst och vi mår jättebra .)
    grattis, va bra att allt gick bra! :)
  • Carolinee87
    moruri skrev 2013-01-06 00:19:45 följande:
    www.tryggabarn.nu/start/fragebanken/modravard...

:( jag hade ingen aning om att de va så många!?!? Nu känner jag för att hitta på allt i min makt för att töja ut hela paketet, kanske ska man föreslå att använda upp babyoljan man köpt och föreslå fisting inatt Gråter
    Jag smörjde underlivet med kallpressad mandelolja sista veckorna av graviditeten (även magen men det började jag med tidigare) och jag sprack inte alls denna gång trots att förlossningen gick på endast 7 min! :) 
    Iofs var det mitt andra barn men man brukar ha lättare för att spricka om det går fort, så det kanske är värt att testa?
  • Carolinee87
    Soffipropp01 skrev 2013-01-21 21:28:20 följande:
    Hihi, hittade diskussionen! Det är inte lätt alltid! =)

Jag kommer inte skriva något brev, det gjorde jag inte sist heller!
    Min sambo och jag har pratat och han vet vad jag vill och inte vill. Dessutom, trots värk, hoppas jag på att kunna föra min egen talan! :)

Har ni tagit epuidral innan? Jag tog det med första men jag är så kluven till att ta den igen!
    Visst hjälpte den, men jag fick feber efteråt och kände mig helt "borta".
    Sambon tycker att jag ska ta den igen om det krävs för jag blev tydligen en "människa" igen av den!
    Jag ville ha epidural båda gångerna men har aldrig hunnit få :/
  • Carolinee87

Grattis mum5!!

Soffipropp01 skrev 2013-01-25 18:30:23 följande:
    Gud vad kul! 11 minuter var inte illa! Det slår man nog inte!

Här är det lugna gatan! Känner dock för att gnälla en massa! Denna foglossningen som kommer och går gör så fruktansvärt ont! 
    hehe, jag gick från första värken till att ha min son i famnen på 7 minuter, så jo snabbare kan det faktist gå :D

• Carolinee87
    MuM5 skrev 2013-01-26 13:01:41 följande:
    Tack så mycket Verkar som att alla dessa förvärkar gjorde susen. Snart är det eran tur
    Så skönt att jag hann in i alla fall, eftersom jag var just orolig över att behöva föda i bilen. Trodde inte att det var sant att jag var fullt öppen och att det gick över så¨fort. Vattnet gick 2 minuter innan och sen krystade jag två gånger och hon var ute.      

Carolinee: Oj, hur gick det till? Födde du hemma i soffan?
    Haha, skulle jag inte varit på plats skulle jag garanterat gjort det jo :p 

Nä men min första förlossning gick väldigt snabbt också så pga det blev det igångsättning denna gång så jag skulle va på plats och det va ju en jävla tur! :p
    Men jag kan säga att jag va VÄLDIGT chockad över att det gick så snabbt, va inte beredd på att det skulle gå SÅ snabbt ändå :/ 
  • Carolinee87
    MuM5 skrev 2013-01-26 14:10:09 följande:

Jaha då förstår jag Ja hjärnan hänger inte riktigt med. Men tur att du blev igångsatt och var där då. Ingen höjdare att någon okunnig oförberett ska ta emot barnet.
    jo fy, det är nog min stora skräck :p skulle det ha kommit igång här hemma skulle jag ju inte ens fått på mig skorna innan han va ut :O
  • Carolinee87
    Soffipropp01 skrev 2013-01-26 16:43:47 följande:
    Tror ni att förlossningen kan starta bara pang sådär, helt utan förvarning?
    Jag känner typ.. ingenting! Bebis lever rövare i magen, känner ett litet tryck neråt emellanåt men annars ingenting.
    Lite mer vattniga flytningar men thats it! 
    Jo det kan starta bara så där. Med första barnet kände jag absolut ingenting förrän vattnet helt plötsligt gick mitt på natten och värkarna startade på väg till bb, 2 timmar senare var hon född :)
  • Carolinee87
    rödnos skrev 2013-01-26 17:04:29 följande:
    Hoppas lite på en snabb förlossning. Inte störtförlossning dock men inte flera timmar heller..
    Jaa en 6-8 timmars förlossning skulle jag kunna tänka mig så man öppnas i normal takt och huvudet hinner med :) synd att man inte själv för bestämma :/
  • Carolinee87
    rödnos skrev 2013-01-29 13:04:18 följande:
    Då var han på rätt sida magen!
    49 cm och 3342g perfektion.
    Kom inatt vid 4.
    Tjohoo!
    Äntligen, grattis! :)
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!