Inlägg från: Soffipropp01 |Visa alla inlägg
  • Soffipropp01

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Jag hoppar in här om det är okej! Väntar mitt andra barn och är beräknad till den 30e januari! :) Mitt första barn kom 3 dagar förtidigt, någon som vet ifall det är vanligt att 2an också kommer lite tidigare då? :)

• Soffipropp01
    rödnos skrev 2013-01-06 15:37:00 följande:
    Hej Soffipropp! Jag väntar oxå mitt andra, en dag innan dig den 29e. Dottern kom tio dagar tidigt och nu går jag och hoppas att denna lille gör som sin syster. Men, tyvärr säger både min barnmorska och de förlossningsläkare jag hittills träffat att det inte finns någon sådan koppling. Så, jag kör på skrönor istället och storstädar, promenerar i trappor och tänkte föreslå sambon en färdknäpp.

Åh, vad kul! Hur gammal är ditt första barn? Min pojke blev 2 nu i december så det känns rätt lagom att ge honom ett syskon! Har ni tagit reda på vad det blir? Jag ville jättegärna men då sambon inte ville så avstod vi från att kolla! Idag ångrar jag det inte, toklängtar till den lille är här (är helt hundra på att det är en pojke) ! ;) Jag får väl göra som du, vara igång lite extra och hoppas på det bästa! ;) någon färdknäpp blir det inte här! Testade det förra gången och jag kunde knappt gå efter! ;)
  • Soffipropp01

Förresten rödnos, vart bor du? Kanske kan vara så att vi ligger inne och föder samtidigt! ;)

moruri skrev 2013-01-07 16:31:32 följande:
    Hade lite högre blodtryck sist jag va hos BM, hon nämnde att det kanske kunde vara begynnande havandeskapsförgiftning och sa att om jag känner några andra symptom så borde jag ringa in och komma på extra kontroll. I helgen läste jag mer om det, och tyckte mig ha liiiite liiiite dåv huvudvärk samt lite smärta under högra revben (vilket också tydligen kan vara ett tecken). I morse fick jag total panik då jag inte kände av bebis alls även om vi puffade på hen i typ 40 min. Ringde BM och hon gav mig en tid men sa åt mig att dricka iskallt vatten och se om den rör sig då, vilket jag gjorde men icke, ringde då förlossningen medan jag vänta i kö så kände jag något röra sig, PUUH, la på och väntade till tiden. Kollade urinet, nada, bra blodtryck och fina hjärtljud!!! :) Dessutom va det en blodfläck på lakanet, så antar att det va slemproppen som gått och nu börjar jag få förvärkar.... åååh, spännande!!! Verkar som något är på gång här nu iaf! 

Spännande! När är du beräknad till? :)
  • Soffipropp01

Jag har också börjat må lite illa. Börjar lite smått när jag äter frukost, sen brukar det gå över!

Här hemma har lillpojken fått någon form av influensa. Hög feber, förkyld och kräks emellanåt. Gissa om jag är stirrig! Inte nog med att jag blir sjukt nojig när han är sjuk (är lite hypokondrisk av mig), jag är också sjukt rädd för att själv bli sjuk och att förlossningen ska dra igång!

Någon som vet hur det fungerar att föda när man är sjuk? Får man ha sin lilla hos sig trots magsjuka ex?
    Är beräknad till den 30e så jag hoppas ju inte att den lill^får för sig att titta ut tidigare! =)

• Soffipropp01

Det är lugnt här! Vaknade härromnatten med ihållande "mensvärk", fanns ingen början och inget slut heller! 
    Ringde förlossningen, nojig som man är men fick bara rådet att ta 2 alvedon och gå och lägga mig!
    Somnade om och vaknade utan värk! Dock med mycket sammandragningar och foglossning! 
    Går minst till nästa helg också, är helt hundra på att bebis inte kommer innan! =)

Sonen har haft influensan sen i fredags också! Känner mig helt matt av alla feberattacker och kräkningar! Idag är först feberfria dagen och jag är såå tacksam över att ingen annan smittats (än så länge) och att bebis valt att stanna inne i magen! Känner att jag kan börja återgå till att fokusera på bebis och förlossningen nu!  

• Soffipropp01

Hur går det för er? Har det blivit någon bebis?

Nu har jag 9 dagar kvar till bf och det börjar kännas pirrigt! Hur har ni tänkt kring förlossningen?
    Vad har ni tänkt ta för smärtlindrande? Har ni skrivit förlossningsbrev? =)

• Soffipropp01

Hihi, hittade diskussionen! Det är inte lätt alltid! =)

Jag kommer inte skriva något brev, det gjorde jag inte sist heller!
    Min sambo och jag har pratat och han vet vad jag vill och inte vill. Dessutom, trots värk, hoppas jag på att kunna föra min egen talan! :)

Har ni tagit epuidral innan? Jag tog det med första men jag är så kluven till att ta den igen!
    Visst hjälpte den, men jag fick feber efteråt och kände mig helt "borta".
    Sambon tycker att jag ska ta den igen om det krävs för jag blev tydligen en "människa" igen av den!

• Soffipropp01
    Dizzylizzy skrev 2013-01-22 19:07:57 följande:
    Nu har Frida titta ut!
    Blev igångsatt i lördags för att jag började må dåligt psykiskt av all smärta från foglossningen.
    Hon kom 17.50 på kvällen.
    4,2 kg och 51 cm lång.
    Jag förlorade 3 liter blod då något blodkärl brast under förlossningen så jag fick ligga kvar på förlossningen ett dygn för att få blod och liksom återvända till de levande..:)
    Åh shit vad de skulle klämma mig på magen, något som jag var tväremot och slog bort den ena handen efter den andra trots att jag visste att det måste göras..pinsamt..:P 
    Men nu är vi hemma i alla fall och brorsorna har så mycket frågor :D 
    Stort grattis! Hoppas att ni alla mår bra! =)
  • Soffipropp01

En fråga, 

När jag går och kissar så kissar jag som "vanligt" men sen när jag är färdig och slappnar av, så kommer det ofta en "dusch" till av kiss! Precis som att bebis trycker på blåsan..
    Kan det vara så? Om det är en vattenavgång borde det ju komma vatten annars med och inte bara när jag kissar på det sättet?

• Soffipropp01

Haha, ni får inte tro att jag är psyko eller något! Läste frågan för mig själv nu och inser hur töntig jag låter! :p

• Soffipropp01

Haha, jag känner mig helt lost! Är ändå andra barnet så jag tycker väl att jag borde ha lite mera koll! ;)

Fy vad dagen har varit dryg idag! Haft så ont emellanåt.. Foglossning och någon konstig värk som startar vid ljumsken och håller i sig, ischias kanske? Sjukt ont gör det! Sammandragningar titt som tätt också!

Tänk, med första kände jag absolut ingenting förens vattnet väl gick! Inte ens en liten sammandragning.. Denna gången känner jag... allt! Haha  

• Soffipropp01

Gud vad kul! 11 minuter var inte illa! Det slår man nog inte!

Här är det lugna gatan! Känner dock för att gnälla en massa! Denna foglossningen som kommer och går gör så fruktansvärt ont! 

• Soffipropp01

Tror ni att förlossningen kan starta bara pang sådär, helt utan förvarning?
    Jag känner typ.. ingenting! Bebis lever rövare i magen, känner ett litet tryck neråt emellanåt men annars ingenting.
    Lite mer vattniga flytningar men thats it! 

• Soffipropp01

Ååh, hoppas på det bästa rödnos!
    Här moler det som bara den och jag har sjukt mycket flytningar! Måtte det sätta igång snart för jag är trött på detta nu! =)

• Soffipropp01

Jag hejar på dig! Hoppas det har blivit någon bebis! Här har det inte hänt ett skit rent ut sagt! Bf imorgon!

• Soffipropp01

Gud vad mysigt! Stort grattis!
    Nu längtar jag ju bara ännu mer efter min lill*.
    Känner ett tryck neråt men ingenting annars. Bajsat lite mer än vanligt, har hört att kroppen kan vilja rensa sina tarmar innan förlossning, stämmer det?
    Känns som denna ungen kommer stanna inne förevigt! :(

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!