Inlägg från: Pippilångstrump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstrump

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Jag hoppar gärna på. BF 11 jan.

idag extramätning och koll av magen då den är liten och växer dåligt. 29 cm fortfarande. Så sjukhuset direkt och CTG och UL. Bara lite liten bebis -10-12% kanske, bra fostervatten etc. men hur kan då magen vara så liten? Har två barn sedan innan och då låg jag mot övre linjen, nu under understa.

Åkte därifrån med order om att komma in om magen inte växt tills nästa gång hos bm, men påvägen hem så blev de ctg insatt på onsdag och ul och ctg om 10 dagar från nu.

Känns som vi har vipkort på förlossningen, aldrig med de andra två behövt kolla upp. 

• Pippilångstrump
    Isola88 skrev 2012-12-17 16:29:22 följande:
    varit på förlossningen idag å försökte vända på bebis men de gick inte, så nu fick jag order om att komma in direkt jag börjar känna värkar för att ska försöka föda i säte då, har ingen aning om nånting då det är första barnet, men hade ett bra mått på bäckenet så det såg bra ut sa läkaren. Fick även veta att BF troligen inte kommer bli den 10 utan mycket tidigare då livmodertappen nästan var helt borta, och hon kände bebisen när hon undersökte, vilket inte brukar vara så vanligt hos förstföderskor i den här veckan (36+4), men man kan ju aldrig va helt säker, så nu blev det ju genast mer spännande!
    Spännande. Måste säga en supereloge till dig när det är första barnet.
    Chinx skrev 2012-12-17 16:43:41 följande:
    Jag har BF 17 januari och min mage ligger också på nedre kurvan och jag SF-mått på 30 cm nu i v.36, dock är bebis helt på normalkurvan och till och med +0.2% när vi var på TUL. Det går inte riktigt ihop att ha en normalstor bebis och en mage som är "liten" men jag litar på vad de säger :) 
    Jo, jag vet, men jag ligger tom understa kurvan med 29cm i v 36 och i v 37. Men fick massa extrakontroller trotts bebis som syntes må bra. CTG imorgon igen och nytt TUL och CTG precis efter jul. 
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!