Inlägg från: FabulousMom |Visa alla inlägg
  • FabulousMom

födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!

Jag tycker också det låter misstänksamt, sorry men jag tror inte på detta.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • FabulousMom
    älskarlivet81 skrev 2012-12-10 06:41:52 följande:
    Dessutom brukar man väl inte föda så små på annat sätt än kejsarsnitt? I alla fall tillåts väl inte krystning på 3 timmar utan att något görs...?
    Jag födde min son iv. 24 vaginalt, men man föredrar kejsarsnitt. 3 timmar krystvärkar tar det absolut inte, snarare 10 min.
    Antilopen skrev 2012-12-10 12:30:31 följande:
    Hon kanske menar 36+5?

I 36+5 väger inte bebisen 1300 g och är 35 cm (i så fall extremt tillväxthämmad), tror nog det är nån som försöker få uppmärksamhet. Vi som fött så tidigt vet hur det är och det enda som kan stämma i TS är längden på bebis.

Sen reagerar jag på att TS skriver att hon är glad, det är nog det sista man är om man fött i v. 26-27, snarare rädd och nervös.  (reagerar även på att hon skriver att bebisen ligger i kuvösen brevid hennes säng, det är inte möjligt. Efter en så tidigt förlossning är bebisen övervakad dygnet runt i en sal, och även om det kan finnas sängar där så "bor" man inte i den salen och har tillgång till dator/internet).

OM hon fött i v. 36+5 är ju bebisen knappt prematur, 2 dagar från fullgången. Så det blir fel hursom.

• FabulousMom
    antonia97 skrev 2012-12-13 14:53:56 följande:
    barnet har säkert slangar och så, hon kanske inte skrev det för hon kanske inte orkade att gå in på alla detaljer, hur tycker du själv att en 35 cm lång bebis borde väga?
    En bebis i v. 26 väger runt 950 g. om jag minns rätt.
Svar på tråden födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!