• Hoppas03

Någon mer som funderar på att sluta hoppas?

Hej!
    Jag är nu 44 år fyllda. Började försöka få barn vid 40. Är nu gravid för 7:e ggr men befarar att graviditeten avstannat då clearblues veckoindikator visar gravid 2-3 trots att jag borde vara i vecka 6-7. Av dessa graviditeter föddes min son vid 43 årsålder. Övriga har blivit missfall .Det senaste för 5 månader sedan. Jag är otroligt lycklig över vår som skulle så gärna vilja ge honom ett syskon.
    Jag känner spontant att jag vill fortsätta försöka trots att jag är 44år fyllda. Jag tänker att jag blir ju fortfarande gravid statistiken till trots, Och sonen kom till trots 4 missfall innan. Jag vill inte tro att det bara är dåliga ägg kvar. Vill fortfarande hoppas att jag kommer att lyckas igen. Hur tänker ni andra försöker ni trots att ni är i min ålder?   

• Hoppas03
    Solrosens skrev 2013-09-18 14:34:24 följande:
    Du kan tacka din lyckliga stjärna att du ens blev gravid med dottern som 45 åring! Mirakel!
    Är det någon av er som fått en dotter vd 45? Jag förstod inte riktigt.
  • Hoppas03

Hej Cela! Förstår att du är ledsen men ge inte upp så länge du har ägglossning finns alltid möjligheten att du kan bli gravid. Jag vet en som blev gravid vid 48. Under 40+ trådarna finns en tråd som handlar om hur sent folk blev gravida för. Hon som startade tråden har tittat i kyrkböcker. Titta under 40+ trådarna så hittar du den, kanske kan ge dig lite nytt hopp. För min del ökade graviditets hormonet till 3+ och vi fick se hjärtat slå men då jag var på nytt vul i vecka 10+0 hade graviditeten avstannat. Var inne på skrapning för en dryg vecka sedan. Då kändes det väldigt tungt men nu är jag fast besluten att försöka igen.

Svar på tråden Någon mer som funderar på att sluta hoppas?