• HRE

Klinik duktig på att matcha äggdonator med mottagare

Hej, Hoppas det fortfarande är lite liv i den här tråden.

Verkar som att ÄD är vägen för mig också, har gjort 5 misslyckade IVF senaste året, 1 dubbelgraviditet som slutade i tidiga missfall. Jag är 44 år.

Jag och min sambo har även separerat så tyvärr måste jag göra det själv och utomlands. Det som ändå är bra är att jag får ägg från min syster - hon är bara 25 och vi är väldigt lika varandra även om vi bara är halvsystrar.

Uma, jag blir så glad när jag hör att du träffat någon ny och blivit gravid. Fastän det nu blir ÄD. Det ger mig lite hopp! Jag har nätdejtat mycket tidigare men lagt ut mig på en dejtingsida nu igen. Men drar lite på det. På grund av alla turer och separation är jag helt nedbruten och sjukskriven. Så känner mig kanske inte till min fördel....

Jag har kollat Elite i Tartu i Estland och EGV i Riga. Mailade även AVA i Riga men de sa att det var inte tillåtet med dubbel donation. Var det dock på EGV så lite konstigt.
    Tycker att både Elite och EGV ger ett mycket seriöst intryck. EGV är billigare.

Fördelen är ju att jag har egen äggdonator så behöver inte fundera på någon matchning. Jag ska ju då välja spermadonator och det känns ju förstås helt märkligt det med.

• HRE

Fast det är ju tyvärr inte helt enkelt att hitta en egen donator. Jag har tur och får ägg från min syster men det är ganska få som har den möjligheten.

• HRE
    Uma skrev 2013-02-17 12:16:17 följande:
    Nu är jag åter i tråden - kul att den hålls vid liv Glad.

Myran och Marge, om ni fortfarande är kvar är jag väldigt nyfiken på hur det har gått för er (om ni känner för att berätta).
    HRE upp med hakan Solig, jag vet precis hur tungt det känns efter en separation och speciellt när man är på g att skaffa barn. På tal om kliniker har jag för mig att man kunde importera dansk donator från European Sperm Bank till Elite klinik. De anonyma donatoreran tror jag du kan se foto på och få reda på ganska mycket om deras intressen och familj.

Bellini, grattis till sonen!

Om det finns nån som har gjort äggdonation i Tjeckien och har tankar om kliniker och matchning med donator skulle jag bli glad.    
    Tack Uma!
    Jag mår väl lite bättre nu! Nätdejtar för fullt,.) Men är ju ganska svårt att hitta någon sådär bara. Är ju ganska stressad över tiden, så får ju vara någon som vill sätta igång direkt..! Jag önskar så att jag kände att det var ok att skaffa barn själv, många är så säkra på sin sak och bara gör det. Och ångrar givetvis inte det en sekund;.) Klart man inte gör när man får barn!
Svar på tråden Klinik duktig på att matcha äggdonator med mottagare