• Snusann

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej alla...

Ny här! Har en son född 2010 och längtar så efter ett till barn. Verkar inte ha problem med att bli gravid men får missfall efter missfall. Har läst lite grann här inne och jag ser att många kämpar... Jag tycker det är otroligt tufft även om jag inser att många har det värre än oss men detta plus lite andra saker har gjort mig heldeppig.
    Tappat lusten till allt, det är inte ens kul att ha sex längre...

Tänker att jag ska försöka njuta av sommaren och en längre ledighet med min son... <3    

• Snusann
    Minimalou skrev 2013-06-10 00:41:19 följande:
    Grattis Alvia, vad underbart!!!!
    Måste bara fråga varför du tagit Pergo, för det gör ju jag med trots egen ÄL, men jag tar enkeldos och har alltid gjort det ( i 2*3mån) och min läkare sa att jag inte skulle öka dosen då det inte hade nån betydelse då jag redan har ÄL... så jag undrar om din läkare kanske menar att det är bättre att öka och det ger större effekt då?! 
    Önskar dig all lycka!!! 

Just nu så blir folk gravida som flugor runt mig å varje gång jag få veta så bryter jag ihop totalt när jag kommer hem, jättejobbigt... å det beror inte på att jag missunnar nån annan utan mer att jag känner mig så värdelös å maktlös för min egen skull, ja ni förstår säkert hur jag menar, vi alla är ju i samma situation tyvärr, men nu kanske det vänder i vår tråd, midsommar brukar ju vara klassiskt å Alvia kanske vänder denna trend ;)

Här blir också alla gravida runt omkring... verkligen heeeeela tiden! Sjukt jobbigt! Sen blir man lika ledsen varje gång och precis som du skriver inte för att man missunnar utan för att man själv så gärna vill...
  • Snusann

Igår ringde jag till gynmottagningen för att jag har haft en blödning i en vecka nu, den började strax efter min mens och verkar inte vilja sluta. Fanns inga tider förrän nästa vecka så jag åkte in på jourtid igår kväll. Ville inte gå med det längre utan att veta vad det är. Hon gör en sedvanlig undersökning samt vaginalt ultraljud. Vid det vaginala ultraljudet ser hon en polyp eller ett myom inne i livmodern. Detta är förmodligen orsaken till mina missfall... Så underbart skönt att veta, det går att enkelt fixa till med en operation! Det trista är att jag förmodligen får vänta till efter sommaren att göra operationen pga tidsbrist och att det inte är något prioriterat då det inte är något akut.
    Men det kan jag leva me dom det lättare gör att jag kan behålla nästa graviditet!  

• Snusann

Då är jag gravid igen men med min historia med många mussfall så är det inget att lita på... Fast jag hoppas ändå, hoppas hoppas hoppas!

• Snusann

1 år har vi försökt och 4 missfall. Har en polyp i livmodern som ställer till det, har precis fått operationstid för att ta bort den. Men det kanske får vänta nu om denna graviditeten bestämmer sig för att stanna.

• Snusann
    Gweny skrev 2014-06-19 11:57:50 följande:
    Våran lycka blev kortvarig, fick konstaterat ma, efter jag varit orolig då alla symtom en dag bara försvunnit. smile4.gif
    Ska in på måndag och göra 2a utlåtande och behöva få igång det, då det inte kommit igång av sig själv. 

Känns så fruktansvärt orättvist, när vi fått kämpa så och det blev såhär...

Hoppas det går bättre för er andra!

Men så tråkigt... Jag lider verkligen med er. Är själv gravid nu för åttonde gången och än så länge ser det bra ut men risken finns fortfarande. Tänk om det kunde vara vår tur nu...

Kämpa på, någogn gång är turen er, det måste var så!

• Snusann

Igår skrapade jag ut min sjunde graviditet... När när när ska det bli min tur?

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?