Vi gravida från RMC Malmö
Malphie: Låter ju positivare i alla fall. Jag är på samma avdelning som du, för det var väl 44? Om du vill och får ta emot besök så kan jag leta upp dig. Vi tänker nog åka hem i dag, men det blir nog framåt em.
Malphie: Låter ju positivare i alla fall. Jag är på samma avdelning som du, för det var väl 44? Om du vill och får ta emot besök så kan jag leta upp dig. Vi tänker nog åka hem i dag, men det blir nog framåt em.
Malphie: Då kommer jag bort. Ska jag ta med mig lillkillen?
Malphie: Ja, lite lustigt att vi låg på samma avdelning samtidigt. Kul att träffa dig. Nu har vi kommit hem, känns lite konstigt att vara tre. Hoppas du också snart kan åka hem och inte komma tillbaka förrän rätt datum.
Malphie: Vilken tuff graviditet du har! Förstår att du får gråa hår. Tänker på dig och hoppas att din lilla goding ska hålla sig i magen ett tag till. Du får ta det riktigt lugnt, så hoppas vi att det inte blir fler rundor till sjukhuset.
Annanax: Här är allt bra. Vi försöker sakta men säkert vänja oss vid att vara tre i familjen. Just nu är det mycket äta, sova, bajsa och lite skrika. Måste ändå säga att vi får sova hyfsat bra, men det är väldigt skönt att ha mannen hemma nu i början. Får väl erkänna att jag känner mig som en mjölkmaskin ibland:))
Annanax och Malphie: Jag håller tummarna för er båda och hoppas att bebisarna håller sig i magen så länge som möjligt.
Hur är det med er alla idag? Vår lille kille är snart två veckor. Tiden har gått snabbt. Det går bättre och bättre här hemma och vi börjar få in lite rutiner. Vi har fått ett riktigt matvrak, så det är mycket ammande just nu. Det där med namn har blivit ett problem här hemma. Vi har total beslutsångest. Vi har i alla fall sorterar ner det till fyra alternativ, så nu vill jag höra vad ni tycker (sen gör vi som vi vill ändå:)). Förslagen är Axel, Leo, Elis och Silas. Vilket hade ni valt?
Just det.... Ville bara säga till dig Tant Groda att vi är jättenöjda med vår Buffalo. Lillkillen älskar att åka i den och somnar som en stock. Den är lätt att köra också.
Kul att höra vad ni tycker om namnen, även om jag inte blev så mycket klokare eftersom ni alla tycker olika. Måste helt enkelt betyda att de funkar med alla fyra:) I efternamn kommer han i alla fall heta Friedländer efter sin far. Så vilket namn som passar ihop med det får vi fundera över.
Maybe: Jag tycker Milo är ett jättefint namn. Det var med länge på vår lista över namnförslag till vår kille.