Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.
har faktiskt aldrig gått till biblioteket sedan jag själv gick i lågstadiet.. förstår inte vad jag ska där och göra inte min dotter heller för den delen hon har gått dit med dagis och springer bara runt i cirklar, hon är 4år nu.
Nu är min dotter 8 år, men vi har gått på bibblan och lånat en trave böcker ungefär en gång i månaden sedan hon var riktigt liten.
Gick dit en gång i veckan innan jag började jobba, nu går vi aldrig dit.
Barnen är 3 år och 5,5 år och jag tar med dem till biblioteket ungefär varannan lördag. Utöver det är de på biblioteket med förskolan ungefär lika ofta.
Det är så otroligt olika hur ofta det blir. Ibland har det säkert gått ett halvår utan att vi varit dit, sedan kan vi vara där varje vecka.
Just nu är de 2 skolbarnen inne i en riktig bokslukar-period, så nu skulle de helt vara där varje vecka. Böckerna lånas typ 20 åt gången.
Väääääldigt sällan.
Någon gång i månaden.
Fast vi har fått, ärvt och köpt de flesta böckerna på second hand-butiker, så vi har ju massor med böcker ändå. Går mest dit för att hitta nya, spännande böcker och för att det är ett sånt otroligt fint bibliotek med jättefin och stor barnavdelning.
Väldigt olika. Där vi bodde förut så gick vi 1-2ggr i veckan och då gick inte våra barn på förskolan för sonen trivdes aldrig så han fick va hemma eftersom jag ändå var hemma med yngsta. Då passade biblioteket bra för det var svårt att hitta andra barn i hans ålder som var hemma (när han var 2-3år).
Nu har vi flyttat och båda barnen går på dagis och nu har vi faktiskt aldrig kommit iväg till biblan men antar att vi lär gå ca minst 1 gång i mån framöver nu när det blir kallare.