• caspersmamma 08

hur får jag henne att ta bröstet igen?

Jag har en 7,5mån dotter som det altid har varit krångel med och ammas men jag vill gärna amma så jag har kämpat på, har tyvärr inte tillräckligt med mjölk så jag måste ge henne ersättning också.

Nu dom senaste veckorna har hon inte velat ta bröstet alls och jag har försökt accepterat att det kanske är dax  att sluta nu men jag vill inte  iallafall inte utan ett sista försök.

Hur ska jag göra för att få henne ta bröstet igen och hur lång tid brukar det ta? 

• Svar på tråden hur får jag henne att ta bröstet igen?
  • Minion

Oj, svårt läge :-/ Jag har aldrig varit i den sitsen själv, men kanske dra ner på ersättningen och erbjuda bröstet oftare ist? Eller testa att ta bort ersättningen helt och se om hon då godtar bröstet? 
    Gör hon det till slut så kan ni ju intensivamma några dygn så mjölkproduktionen ökar. Och om inte så är det nog bara att acceptera att hon inte är intresserad längre och försöka glädjas åt att hon fick sluta själv ist för mot sin vilja.

• leiapp

Funkar det bättre på natten? Att amma på natten främjar ju även det mjölkbildande hormonet prolaktin.

Svar på tråden hur får jag henne att ta bröstet igen?