Sara73 skrev 2012-10-29 11:52:06 följande:
ja det är bra info..
menar bara lite att människan har en förmåga att för det första lita blint på den "vetenskap" som hittills presenterats, vare sig det gäller denna dag eller för 500 år sedan. som ovan tycker jag det är bra att tänka efter lite, gäller vilket ämne som helst.
det är inte omöjligt att vaccin skapar cancer, precis som rökning isåfall ger lungcancer = främmande ämnen i kroppen. eftersom man genom vaccination sprutar ämnena (fler ämnen) rakt i blodet utsätts man inte på samma sätt som att man skulle smittas på vanligt sätt av den sjukdom man vaccinerar mot.
som sagt jag är varken för eller emot..jag tänker bara fram och tillbaks, och ibland kanske obegripligt..
Det är aldrig bra att lite blint på något. Det är därför det är så viktigt att källgranska.
Vaccin sprutas inte direkt in i blodet, utan det injiceras i en muskel. På vilket sätt spelar det någon roll tänker du om man får stelkrampssmitta injicerad i en muskel via en spruta eller genom att t.ex. kliva på en rostig spik?
Jag tycker också att vaccination av mina barn känns lite läskigt. Det är nog rätt normalt
. Risken att de t.ex. reagerar allergiskt finns ju alltid. Det är ett läkemedel och inget läkemedel är någonsin 100% säkert/riskfritt.
Nej, jag tror inte heller att det är omöjligt att vaccin kan vara cancerframkallande, men å andra sidan vad idag är inte det? Hela vår vardag är en enda gigantisk cancerogen zon. Vaccinprogrammet lär knappast ha någon avgörande roll med tanke på de ämnen vi dagligen omger oss med och med tanke på hur länge vaccinationsprogrammet funnits och risker utvärderats. Så tänker jag
.