• Noran

Hur ofta hälsar du på i skolan i lågstadiet?

Hur ofta hälsar du på i skolan i lågstadiet? Skriv gärna hur länge du brukar stanna och varför du kommer / inte kommer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-16 23:38
    Skriv gärna även om båda föräldrarna brukar hälsa på eller bara mamman eller pappan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta hälsar du på i skolan i lågstadiet?
  • Mrs Green

Jag var med en halvdag i förskoleklassen och tänker göra det nu i 1:an också. Kanske en hel dag, det beror på vilken dag det blir.

• Emeraldy
    Noran skrev 2012-10-17 15:55:44 följande:
    Hur ser det ur för er som är lärare? Hur mycket kommer barnens föräldrar och är med under skoldagen?
    När jag arbetade som lärare (ca 6 år i åk 2, 4, 5 och 6) var det väldigt sällan föräldrar kom på besök. Flest föräldrar på besök var det i åk 2, men det berodde mest på att det var en väldigt stökig klass med många problem, så föräldrarna uppmanades att vara där.
  • Karlstadtös

Jag jobbar själv som lärare, och när jag är ledig är sonen det också. Kan heller inte ta ledigt för en sån sak.

• nicke nyfiken76

Röstade på oftare. Jobbar några % som lärare i sonens klass så jag är ju där nästan varje dag. Kanske inte räknas som att hälsa på.

• Analoga

Har varit en gång när hon gick i 1:an. Nu går hon i 2:an och jag planerar att vara där någon dag i höst :)

• cruz

Mina barn har precis börjat, men ca en gång per år kan jag tänka mig att jag kommer att besöka skolan och vara med under en skoldag. Sedan kommer jag ju självklart på föräldramöten och föräldrafikat. Det är väldigt intressant att se hur en skoldag ser ut och jag är imponerad över barnens pedagoger som ändå lyckas hålla sådan ordning och reda i de stora klasserna och barngrupperna.

• Dixie

Aldrig, men jag kommer på utvecklingssamtal, öppethus, möten etc.

• pigglet

1 gång/termin, för varje barn. Stannar då i princip hela skoldagen.
    Just nu har vi 2 barn i skolan, så 4 "hela" dagar/år alltså.

Och naturligtvis föräldramöten 2 gånger/år, 2 föräldrasamtal/ år. Öppet hus. Jul- och sommaravslutning.   

• godisrottan

Jag jobbar som lärare i åk3. Denna termin har ingen förälder hälsat på i min klass.. får se hur det blir under våren. 

• hellokill3r
    CeeJay skrev 2012-10-17 13:59:28 följande:
    Fick rösta på OFTARE.

Har varit och besökt båda mina barn 1 gång vardera i F-klassen och i 1:an (lilltjejens besök i 1:an återstår). Jag kommer göra ett besök per år så länge mina barn vill att jag ska komma på besök, stannar tills skoldagen är slut och sen åker vi hem och gör nått kul eller bara myser. Går även på föräldrarmöten, avslutningar och annat.

Även pappan i familjen har besökt våra barn i klasserna, också halvadagar och lika ofta som jag. Våra barn har alltså haft två besök per årskurs.   

Två gånger per årskurs är ju en gång per termin?
  • Noran
    godisrottan skrev 2012-12-03 21:31:19 följande:
    Jag jobbar som lärare i åk3. Denna termin har ingen förälder hälsat på i min klass.. får se hur det blir under våren. 
    Hur brukar det vara? Vad tycker du om att föräldrar kommer och hälsar på?
  • godisrottan

För mig är det första teminen som lärare så jag vet inte riktigt hur det brukar vara. Men om jag jämför med de andra klasserna så har de inte heller haft så mycket besök. Om alla barns föräldrar skulle besöka en gång per termin så skulle det vara en varje vecka och det skulle jag nog känna blir lite för mycket. Men samtidigt är det jätte bra att föräldrar kommer och besöker. Då visar de sitt barn att de tycker att skolan är så viktig att de tar ledigt från sitt jobb för att vara med i skolan. 

Tyvärr är det ju sällan de föräldrar som skulle behöva vara i skolan som kommer till skolan (har jag hört från mina kollegor)..  

Svar på tråden Hur ofta hälsar du på i skolan i lågstadiet?