• Rockan

LCHF även mot cancer!

Alshain skrev 2012-10-15 19:03:45 följande:
    Cancer är en otäck sjukdom och kan bero på många orsaker, radioaktiv strålning, eller annan elektromagnetisk strålning är vanligt förekommande orsaker. Detta går inte att skydda sig mot med LCHF, men socker fräter på cellerna och orsakar många andra sorters cancer, dessutom är det som Annika skriver att cancerceller lever på sockret så i princip all cancer kan svältas ut och botas eller i alla fall förbättras av en helt sockerfri kost. 

Med det stora problemet att de flesta cancerpatienter under behandling inte klarar en sån kost.

Har du följt en cancerbehandling på nära håll någon g
    Egentligen är jag förbannat snäll
  • Rockan
    Rockan skrev 2012-10-15 19:24:04 följande:
    Med det stora problemet att de flesta cancerpatienter under behandling inte klarar en sån kost.

Har du följt en cancerbehandling på nära håll någon g

Fortsätter

Har du följt en cancerbehandling på nära håll? Har du sett vad strålning eller cellgifter gör med kroppen, och även då aptiten? Tänk dig den värsta magsjuka du kan och ta det gånger tio.

Det finns sjukdomar där ketogen kost kan vara till fördel. Det finns även vissa tumörer vars tillväxt kan bromsas med hjälp av det, men det kommer aldrig räcka för att få bort redan existerande tumörer. Cancerceller får dessutom näring även vid ketogen kost, precis som "vanliga" celler, så de kan fortsätta växa, om än något långsammare.
  • Rockan

Men alltså, tror ni cancer är EN sjukdom? Det är det inte, det är en mängd olika, alla med sina egna riskfaktorer (övervikt som någon skrev är det för vissa typer, men verkligen inte alla) och tillväxt/spridningsmönster. Det finns, som jag skrivit innan, vissa tumörer vars tillväxt KAN hämmas med ketogen kost (LCHF), men det är inte ens säkert att det alltid är av godo. En tumör som växer sakta kan fortfarande spridas, vilket alltså kan innebära att det som kan hända är att det dröjer LÄNGRE innan cancern upptäcks, och att den hunnit få mer fäste i kroppen. Allt beror på vilken typ av cancerceller det är.

Det finns inget stöd för att ketogen kost förhindrar uppkomsten av cancerceller och det går inte att bota cancer med LCHF. Punkt. Visst kan det vara bra för en del av andra orsaker, men nån måtta får det vara.

Svar på tråden LCHF även mot cancer!