Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 07:18:17 följande:
Hypnobirth vore något som alla kvinnor borde ha rätt till anser jag om det inte vore så att det inte alltid kan finnas personal som är närvarande under hela förlossningens alla sekunder. Om ditt brev är på två sidor och innehåller en maaaaaassa text så kan det bli svårt att hålla reda på precis allt men om du staplar upp depås blir det lättare för din bm att läsa den. Vi läser alla brev.
Följdfråga då: Hur kommer det sig att hypnobirthing inte får lika mycket uppmärksamhet som profylax till exempel om det nu är så bra? Är det för "Nytt"?
Min BM på MVC hade aldrig hört talas om det ens och man blir ju lite orolig att man inte kommer bli tagen på allvar om hur man vill ha sin förlossning om man kommer med fåniga nymodigheter :)
Själv har jag gått från att vara helt hysterisk och att ha enorm förlossningsskräck till att bli jätteharmonisk och ser fram emot att föda barn och tänker lita på min kropp och försöka föda så naturligt som möjligt. Det känns jätteskönt att inte vara rädd längre i alla fall :)