Inlägg från: RandaPanda |Visa alla inlägg
  • RandaPanda

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Hur ser ni på Hypnobirthing? Är det något som ni är pålästa gällande och har du någon erfarenhet att det har gått lättare för de som övat på hypnobirthing att föda barn?

Sedan undrar jag; Mitt födelsebrev är 2 A4 sidor långt. Är det för långt och kommer någon verkligen läsa det om jag skrivit så mycket?

Tack!

• RandaPanda
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 07:18:17 följande:

Hypnobirth vore något som alla kvinnor borde ha rätt till anser jag om det inte vore så att det inte alltid kan finnas personal som är närvarande under hela förlossningens alla sekunder. Om ditt brev är på två sidor och innehåller en maaaaaassa text så kan det bli svårt att hålla reda på precis allt men om du staplar upp depås blir det lättare för din bm att läsa den. Vi läser alla brev.
    Följdfråga då: Hur kommer det sig att hypnobirthing inte får lika mycket uppmärksamhet som profylax till exempel om det nu är så bra? Är det för "Nytt"?
    Min BM på MVC hade aldrig hört talas om det ens och man blir ju lite orolig att man inte kommer bli tagen på allvar om hur man vill ha sin förlossning om man kommer med fåniga nymodigheter :)

Själv har jag gått från att vara helt hysterisk och att ha enorm förlossningsskräck till att bli jätteharmonisk och ser fram emot att föda barn och tänker lita på min kropp och försöka föda så naturligt som möjligt. Det känns jätteskönt att inte vara rädd längre i alla fall :)
  • RandaPanda

När jag var hos BM i måndags så fick jag veta att lillemans huvud var ruckbart och inte fixerat.
    Kan han fortfarande hamna i säte då eller flytta på sig massor?
    Eller kommer han ligga som han ligger tills det är dags trots att han inte var fixerad?

• RandaPanda
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 17:27:48 följande:

Vilken vecka är du i? Barn behöver inte alltid fixera sig.
    36+5, min BM verkade inte bekymrad i alla fall men det var inte länge sedan han flyttade sig från höger sida till vänster så jag tänkte att han fortfarande kanske kan flytta på sig?

Förresten, fick min TENS idag och jag undrar nu om man kan skada barnet om man sätter på klisterlapparna fel på ryggen? Min BM sa att jag inte skulle använda den på magen förrän efter förlossningen, men jag frågade henne innan jag fick apparaten, tänkte nu när jag har dig på tråden så kan jag lika gärna fråga dig :)
  • RandaPanda
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-10 18:05:55 följande:

Nej barnet är säkert kvar med huvudet ner. Att den flyttar på sig från vänster och höger kan även ske under förlossning;) Hur menar du att du klistrar på den fel på ryggen?
    Ah, okej. Då vet jag :)
    Nä, jag tänkte om man råkar korsa klisterlapparna och man elektrifierar bebisen eller nått. Men den strömmen som finns i tens-apparaten kanske inte är så stark? Jag kanske borde be min BM att visa vid nästa besök ändå :)

TACK!
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!