Kan mitt barn få skador för att pappan är missbrukare?
Googla på ämnet,står hur mycket som helst om mannens missbruk och skador på arvsmassan
Googla på ämnet,står hur mycket som helst om mannens missbruk och skador på arvsmassan
Är föräldern missbrukare ärver man en högre dispostion för att utveckla missbruk i någon form - så har i alla fall jag förstått det.Jag har missbruk på både mamma och pappas sida och har alltid blivit varnad för att jag har en ökad risk att utveckla missbruk.Tyvär missade man i mitt fall att missbruk kan vara så mycket mer än det uppenbara av substanser.
Det första barnet möter som kan bli ett senare missbruk är socker!
TS! Jag tycker du ska frågan någon som VET och inte enbart gissar.Fast i många frågor finns det många svar iofs...
googla då på spermier och drogmissbruk
Om du är så lat kan jag ge dig flera länkar,dom finns på engelska också om du vill
Hoppsan och ändå hittar du inte på googel
Forskning från Dr Carlton E Turner och Akiro Morishima
svaret på din fråga vet jag inte men råder dig att inte fortsätta relationen med mannen eller bo med honom heller förrän har lagt av helt o hållet med sitt missbruk. Är det ngt barnet garanterat kommer lida av hela sitt liv så är det att bo med en förälder som missbrukar. Det är jättetungt. Hela familjen blir medberoende.
Hälsningar från en som gått igenom det och vet vad jag talar om.
Känner mig lika orolig igen. Alla skriver ju olika. Jag har dock kvar barnet, min kille är nykter och drogfri, röker inte ens. Och vi har det bra. Så jag ska egentligen inte oroa mig. Det finns hur många "pundare" som helst som har friska barn, samtidigt som det finns friska som får sjuka barn. Man kan aldrig vara säker på hur det kommer bli, men man får hoppas. Och jag tror allt kommer ordna sig.
Nej jag blev orolig för att någon skrev att min barnmorska hade fel. Sen menade jag inte att min kille var pundare, utan att det finns de som är tunga missbrukare som får friska barn, samtidigt som rena människor kan få sjuka barn.
Sen var det inte att han rökte jag var orolig för. Utan att han missbrukade morfin innan jag märkte att jag var gravid. Så han var rädd att spermierna skulle vara så dåliga att barnet skulle få någon skada.