• fannny

Någon mer som gått från blockerade äggledare till fungerande?

Hej! Livar upp denna tråden. Precis fått veta via äggledarspolning att det är stopp/blockage i den äggledare jag har kvar, efter ett X för ett halvår sen då den andra opererades bort. Är verkligen helt knäckt och ser bara "tre futtiga IVF-försök" framför mig och eventuell barnlöshet resten av livet :(

Så att läsa detta med att det kanske inte behöver va totalstopp trots att det ser ut så var ju lite upplyftande...... Hur har det gått för alla? Hoppas man först kan göra en sån där laparoskopi för att bekräfta att d faktiskt e stopp (eller ej).Bor i Malmö, hoppas de kan göra det via det offentligt finansierade här...

/Letar hopp :/ 

• fannny
    von Hiram skrev 2012-09-13 16:45:45 följande:

Tack för era svar.

Men va? Vad är det ni säger? Aldrig någon som ens nämnt laparoskopi.Hade vi vetat detta för fem år sedan hade vi ju inte ägnat massa tid åt IVF och elände, utan gått direkt på donerade spermier eftersom de varit på gränsen och tveksamma...  Jag har hela tiden känt att det inte "stämt", frågat om det där med äggledarna och velat göra ett nytt test etc, men blivit direkt nekad och avrådd. Nu blir jag ledsen... Nu är jag som sagt 43 - chansen att bli gravid vid 38, var ju betydligt större... Men som sagt, klart inte klinikerna vill  bli av med säker inkomstkälla från ett par som de kan köra både 3 och 4 IVFer med. Jäkla ockrare. Så utsatt man är!!!! 

Jaha, jag får väl ställa mig i kö till laparoskopi och hoppas på spontan graviditet som du Lillstoran... Glad  

Hej! Vet att tråden är lite gammal, men ändå nyfiken - hur har det gått? Nyss fått veta att de inte ser nån passage i min andra - och sista - äggledare, så tänker laparoskopi-tanken nu... Kanske går det att öppna/rensa den? Men var gör man laparoskopi? Vore underbart att få veta lite mer, gärna från nån som har erfarenhet.

Hoppas verkligen det gått bra för dig...! 
Svar på tråden Någon mer som gått från blockerade äggledare till fungerande?