Inlägg från: åskmolnet |Visa alla inlägg
  • åskmolnet

Någon mer som gått från blockerade äggledare till fungerande?

Fråga om äggledarspolning:

Jag ska göra en "rengöring" nästa vecka. Har ett misslyckat FET (med "toppenblastocyst) och en misslyckad IVF (med "guldägg") bakom mig. Nu är de landstingsfinanisierade medlen slut. Den är kontraströntgenen får vi bekosta själva.... Flytta INTE till Västerbotten om du har svårt att bli gravid....

Iaf: det florerar ett rykte om att man kan ha lättare att bli spontant gravid efter en spolning. Är det ngt som ni känner igen? Läkarna säger att det inte finns några vetenskapliga bevis som stödjer påståendet, men just nu litar jag lika mkt på IVF-läkare som jag gör på vem som helst.

• åskmolnet

Min läkare sa att man inte genomgår kontraströntgen för att kolla om äggledarena är okej. det är för farligt med strålningen. Istället gör man en spolning av äggledarna. Läkaren hävdade att jag hade missuppfattat termerna, det heter "spolning av äggledare" och inte "kontraströntgen". I vilket fall som helst får vi bekosta den själva och jag är ganska säker på att man inte kommer att hitta några fel.

Hoppas att min rör blir rena så att vi blir gravida av egen maskin. Att vi följer ditt exempel. Tack för lite hopp Glad

Svar på tråden Någon mer som gått från blockerade äggledare till fungerande?