• Angelica 634

Vilken gåstol rekommenderar ni?

Hej!
    Vill köpa en gåstol till min dotter som är 3 månader, men gaaaaah..det finns så många olika modeller så man blir helt yr!! Vilken rekommenderar ni? Den behöver absolut inte vara "snygg" med massa olika funktioner och den får även vara dyr..BARA HON GILLAR DEN!!! Hon är så kinkig.. hon gillar inte BabyBjörn bärselen, Graco gungan, fisherprice gungan eller fisherprice vibrerande stol..så hoppas iaf att hon kommer gilla gå stolen. Berätta gärna om era erfarenheter med gåstolarna! :)

• Svar på tråden Vilken gåstol rekommenderar ni?
  • Sapato

Kolla blocket och köp den billigaste eftersom din dotter verkar kräsen skulle jag inte lägga för mycket pengar.
    Vi har en ärvd som sonen älskar, vet dock inte märke men gissar på gracco.

• stingrocka

Akta Graco hade vi, mycket nöjd med den!

Jag tyckte det var bra med gåstol då de kunde sitta där i om jag tex lagade mat..korta stunder.

Barnen älskade den.

• Natulcien

Men om hon inte gillar sådana prylar så kanske ni ska låta bli dem? Hon är ju fortfarande så liten, bara 3 månader. Hon kanske bara vill ligga på en filt, eller i ett babygym, och softa..? Eller bara sitta i en babysitter och titta på sina föräldrar...?
    Och angående bärsele, så är ju inte Babybjörnen så skön för en bebis. En ergonomisk bärsele är mycket bättre.

• Simbelmynë

Gåstolar är vad jag vet, från 6 månaders ålder eftersom de bör kunna hålla huvudet ordentligt samt något med ryggen och så bör de ju ha lite starkare benmuskler...Kolla med en återförsäljare.

• Angelica 634

Anledningen till att vi köpt så mycket saker är för att hon vill inte ligga någonstans alls förutom i famnen och då menar jag heeeeeeeeela dagen. Vi har även en babysitter från babybjörn och den gillar hon inte heller. Har babygymmet från Fisherprice och den kan hon ligga i en stund tack och lov. Kan inte ens lägga ner henne en snabbis för att gå på toa eller laga mat. Måste passa på när hon sover. Hon gall skriker så fort man sätter ner henne. Förstår inte varför hon är så. Hon är jätte stabil, kan stå på benen när man håller i henne, nacken är stark och hon är jätte aktiv, sparkas och rör sig en massa. Man får inte heller sitta ner med henne utan hon vill att man ska gå med henne runt och runt och runt.. Gåstolen är mitt sista hopp hehe :P

• Natulcien
    Angelica 634 skrev 2012-09-08 20:05:33 följande:
    Anledningen till att vi köpt så mycket saker är för att hon vill inte ligga någonstans alls förutom i famnen och då menar jag heeeeeeeeela dagen. Vi har även en babysitter från babybjörn och den gillar hon inte heller. Har babygymmet från Fisherprice och den kan hon ligga i en stund tack och lov. Kan inte ens lägga ner henne en snabbis för att gå på toa eller laga mat. Måste passa på när hon sover. Hon gall skriker så fort man sätter ner henne. Förstår inte varför hon är så. Hon är jätte stabil, kan stå på benen när man håller i henne, nacken är stark och hon är jätte aktiv, sparkas och rör sig en massa. Man får inte heller sitta ner med henne utan hon vill att man ska gå med henne runt och runt och runt.. Gåstolen är mitt sista hopp hehe :P
    Men då ska ni ju inte stoppa henne i en massa gungor och gåstolar. Hon är ju så liten fortfarande. Hon vill ju helst vara nära. Skaffa en ordentlig (=ergonomisk) bärsele eller en bärsjal, så att ni kan bära henne utan problem. Det kommer hon nog att uppskatta mest.
    Och med en bra bärsjal/-sele kan man ju både laga mat, städa, äta och gå på toa utan att behöva lägga ifrån sig bebisen.
  • Angelica 634

Alltså det enda som får henne lugn är när hon står upp i våra knän eller när vi bär runt på henne fast med ansiktet vänt ifrån oss så det är ju inte närheten hon vill åt. hon är bara extremt nyfiken på världen. plus att jag har läst massa forum där dom har haft sina bebisar i gåstol i 10min i taget när dom vart 3månader utan problem. är iaf värt ett försök. ska absolut kolla upp ergomosik bärsele. är det ergobaby bärselen du menar då?

• fågelungarna

Håller helt med Natulcien. Med en bra bärsele, ergobaby, manduca, beco mm, så kan man ha bebisen både på magen och ryggen. Sistnämnda är mycket praktiskt när bebisen vill vara nära, och man själv vill få det nödvändiga gjort. Man hittar billiga på tradera, som den här: www.tradera.com/ny2012-baby-barsele-bla-ergonomisk-saker-43-nackstod-43-luva-auktion_302593_163206774
    Inte superkvalitet, vill man ha det ska man välja ett känt märke som de jag skrev, men min syster har en sån här och det fungerar utmärkt. Jag hade i alla fall tusen gånger hellre satsat på en sån här sele, i stället för en gåstol, som ju inte alls rekommenderas överhuvudtaget till bebisar av BVC.

Hoppas det ordnar sig för er!

• Simbelmynë
    Angelica 634 skrev 2012-09-08 20:26:33 följande:
    Alltså det enda som får henne lugn är när hon står upp i våra knän eller när vi bär runt på henne fast med ansiktet vänt ifrån oss så det är ju inte närheten hon vill åt. hon är bara extremt nyfiken på världen. plus att jag har läst massa forum där dom har haft sina bebisar i gåstol i 10min i taget när dom vart 3månader utan problem. är iaf värt ett försök. ska absolut kolla upp ergomosik bärsele. är det ergobaby bärselen du menar då?
    men köp en gåstol då Obestämd
  • SuzR

Tänk bara på att det är inte naturligt med gåstol, deras skelett är inte gjort för att sitta i gåstol, dom får inte anstränga sina ben för mycket!

Svar på tråden Vilken gåstol rekommenderar ni?