• nozpa

Min fru är inlåst på LVM-hem

Låter jobbigt. Varit iväg i snart 3 månader eller hur lång tid fick hon? Det prövas väl innan hon "släpps" igen antar jag iaf.
    Inte alls omöjligt att hon har ADHD. Dock måste hon väl gå med på utredningen frivilligt? Iaf, nej, alla ADHD mediciner är inte "amfetaminbaserade". Sedan beror det ju helt på vilken diagnos hon får. ADHD är ju superstort. Och det är nog ingen omöjlighet att hon har just det.

Hur ställer hon sig till ev eftervård efter hennes LVM avslutas? Finns det möjlighet till öppenvård? Vad står det i hennes "dom"? 

Förstår att det är skitjobbigt, men jag hoppas verkligen att OM hon nu blir utskriven om 2 veckor, har möjlighet/viljan att genomgå en ADHD-utredning. Och att hon får den hjälp hon behöver.       

• nozpa
    Anonym skrev 2012-08-28 23:01:38 följande:
    LVM avslutas alltid efter sex månader. 

Ja det kanske är 6 månader och inte 3? hade för mig att LVM var 3 månader och LVU alltid 6 månader.
  • nozpa
    nozpa skrev 2012-08-28 23:03:03 följande:

Ja det kanske är 6 månader och inte 3? hade för mig att LVM var 3 månader och LVU alltid 6 månader.

Alltså att LVM omprövas efter 3 månader. Och LVU efter 6 månader. Men skillnaden är att LVM alltid avslutas och ej omprövas?
Svar på tråden Min fru är inlåst på LVM-hem