trötter01 skrev 2012-08-28 23:45:30 följande:
Jaha, det var ju bra i alla fall. Kan inte så mycket om ADHD, ska nog läsa på lite. Men jag har också hört att många som får medicin mot det tappar matlusten. Är det också skillnad beroende på medicin? Hon har ju även ätstörningar sedan tidigare. Det fick hon bukt med för ett flertal år sedan men jag misstänker att det har blivit sämre igen. Suck... så mycket som jag har låtit bli att se och intalat mig själv att det inte varit så farligt. Hon är ju väldigt duktig på att komma med vettiga svar när jag visar min oro.
Jag har ju också haft mycket fokus på mig själv och barnen då det är jag som har fött båda och även tagit all föräldraledighet. Hon skulle vara hemma med vår yngsta nu i våras i 3 mån men det sprack efter två veckor då hon åkte in med alkoholförgiftning två ggr under loppet av en vecka... Så då fick jag vara hemma igen.
Det är nog lite från person till person ifall det påverkar aptiten i stor grad. Värt ett försök skulle jag väl tycka. Och det finns ju några olika sorter att prova också och man kan försöka justera dosen osv. Ja läs på om adhd, det kan nog vara bra att ha lite mer kunskap. Sök särskilt på kvinnor med adhd, för det är en ganska stor skillnad från hur det yttrar sig hos män. Kvinnor blir ofta mer självskadande t.ex, precis som din fru med ätstörningar och missbruk.
Förstår att du måste vara slut, som burit och fött 2 barn och tagit hand om dem, samtidigt som du måste varit orolig över din fru. Och säkert känt dig övergiven i vardagen till viss del kan jag tänka mig. Hade jag varit du hade jag nog sett om hon klarade av att reda ut detta nu, om hon gav det en ärlig chans. Men sätt dig och era barn först annars och separera om hon faller ned i missbruket igen.