• Anonym (trötter)

    Som bomull i huvudet och jättetrött, yr och huvudvärk - Vad är det för fel?

    Jag har varit halvsjuk med dessa symptom i snart tre år men nu senaste veckorna har det eskalerat så att jag har svårt att sköta mina studier och ta hand om barnen på dagarna...

    Jag ska ta fler prover imorgon som läkaren ordinerade idag men det känns inte som att han har nån koll på vad det kan bero på.. Så jag har läkarkontakt men ibland kan det vara bra med några andra infallsvinklar, för även om jag vet att ni inte kanske är läkare hela bunten så är min erfarenhet med andra saker att ibland kan man känna någon som har haft liknande eller så har man läst en artikel eller..osv.. Så jag vore jättetacksam för input för som det är nu måste jag snart hoppa av studierna..

    Mina symptom är:
     
    *Känns som att jag har bomull i hela huvudet (svårt att tänka klart, fokusera och hänga med i samtal. Nästintill omöjligt att studera)

    *Supertrött. Trots 7 timmars nattsömn behöver jag sova 1 timme på fm och 1 tim på em.

    *Återkommande huvudvärk och yrsel (inte karsusell yrsel utan mer diffust som om jag vore på en gungande båt och väldigt akut yr när jag reser mig från liggande till stående)

    *Senaste veckorna har jag även svullnat väldigt mycket under ögonen - ser ut som stora påsar..

    *Feberkänsla men utan feber

    *Hjärtklappning (eller oregelbuden puls någon gång om dagen. Håller bara i sig i 3-20 sekunder)  

    *Ledvärk i skov utan att leden svullnar (oftast bara ena fotleden)  

    *Förstoppning     

    *Inre skakningar (känns framförallt då jag blir trött framåt eftermiddagen och aldrig på morgonen. Det känns som att hela jag vibrerar inombords men det syns knappt utanpå)  

    *Ansiktet kliar och är det känns ungefär som att jag har eksem i hela ansiktet, men det syns inte så mycket..

    Har alltså haft alla dessa symptom (utom ögonsvullnad och ansiktskli) i ett par år men inte så här mycket som nu.
    Nu blir det svårt att hantera vardagen och att ens umgås med vänner..

    Tidigare har läkare kollat B12 brist (som jag hade och behandlas med sprutor för), 
    Sköldkörteln (som jag hade ok värden på då TSH låg på 1,4 och T4 9 (ref 8-14)
    Kortisol (har haft låga värden men inte så låga att det räknas som Addisson)
    Kalium (brukar ligga under referens)
      
               

  • Svar på tråden Som bomull i huvudet och jättetrött, yr och huvudvärk - Vad är det för fel?
  • Anonym

    Hur är det menstruationen?

  • Anonym (trötter)
    Anonym skrev 2012-08-27 17:54:48 följande:
    Hur är det menstruationen?
    31 dagar hyffsat regelbunden cykel (diffar på max 4 dagar)
  • Aaliyah

    D-vitaminbrist? Det har jättemånga kvinnor. Be att de kollar på vårdcentralen.

  • Anonym

    Hade/har samma symtom som dig. Sköldkörtel proverna visade för låga hos mig då. Remitterade mig till neurologen sen. För de hitta ngt på hypofysen i hjärnan som producerade för lite av ngt - sköldkörteln. Vill inte skrämma dig men tycker du ska till vårdcentralen, fastande och ta nya prover.

  • Sarabella

    Jag känner mig precis som du!! värst är att jag känner mig trögtänkt , huvudvärk, skakig inombords och trött som fasen...har kollat hb :t o det var bra 127..dock lite lågt blodtryck 95 genom 50..undrar oxå vad allt detta beror på?? Är så jobbigt att leva med. har" bara" haft detta i 1-1 1/2 månad men jobbigt ändå . hoppas nån kan ge lite tips eller idéer ?

  • Rådjur

    Hmm har du blivit fästingbiten i samband med att problemen började ?
     Huvudvärken, ledvärken och feberkänslan får mig att tänka på TBE litegrann, det sitter ju som du kanske vet kvar länge och kan ge kroniska besvär, eftersom det inte finns något botemedel.

  • Anonym

    Hur mår du nu? Hur gick det med allt?
    Så konstigt när man läser och känner igen sig precis!!
    Jag har dock hypotyreos . 

  • LinusMedL

    Jag känner igen mig också i nästan allt du listat. Mitt liv är oumbärligt för tillfället, Hur gick allt för dig nu i efterhand?

  • Singo alla

    Kopparspiral? De flesta symptom stämde in på mig, läs om kopparförgiftning.

  • Anonym (Bristen)

    Du behöver förmodligen b12 injektioner, kombinera med folysra och b-komplex samt D3/k2 till frukost. Utöver det behöver du järn tillsammans med c-vitamin till lunch eller middag och magnesium innan läggdags. (Behöver delas upp så de inte krockar med varandra)
    Gå med i vitaminb12wakeup gruppen på facebook för mer och bättre info än vad jag kan ge här.

Svar på tråden Som bomull i huvudet och jättetrött, yr och huvudvärk - Vad är det för fel?