Inlägg från: Lilia |Visa alla inlägg
  • Lilia

Ni som matar era barn med kött...

Paksenarrion skrev 2012-08-23 22:45:12 följande:
    Jag känner mig snäll ikväll så jag ska upplysa om något du verkar ha missat: det finns människor som inte kan leva på vegetarisk kost, de skulle dö.

Vilka då? Alla kan äta vegetariskt och må bra av det. Om man vill det eller ej är en annan sak.
  • Lilia
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:11:37 följande:
    Dessutom skulle världen bli PROPPFULL med djur om vi inte dödade några av dem. Vi är menade att döda och jaga.

Vad hade du tänkt annars? Skulle vi bara döda dem för att de inte ska bli för många, och därmed inte överleva?

Herregud, läs på lite. Snälla!
  • Lilia
    Dr Mupp skrev 2012-08-23 23:21:30 följande:
    Nej de flesta gör faktiskt inte det. Veganer måste äta tillskott eller äta animalier för att få i sig allt de behöver. Det är beviset på att vi är allätare. Hela vårt matspjälkningssytem är anpassat efter en blandkost. 

En av mina bästa vänner är vegan, han har varit det i 20 år och hittills inte behövt några tillskott.
  • Lilia
    Jon the papa skrev 2012-08-23 23:54:27 följande:
    Nej människan är konstruerad att äta kött, hela vårat matsmältningssystem är tillämpat för det och våran kropp behöver det som finns i kött. Hade vi varit enbart växtätare hade vårat matsmältningssystem sett annorlunda ut och vi hade antagligen haft mer magar för att få ut all näring ur maten som kossor behöver.

Vi är gjorda för att äta fettrik kost och kött. Och lite grönt när man hittar det. Du funkar bättre med pil och båge kroppsligt än med jordiga knän.  

Äter du massa soya produkter då eller ? för det är ju helt lysande för miljön, eller nä just ja, plus att det pajjar din kropp då man inte är avsedd att äta det.

Skippa det hysteriska, klart som fan det är synd om djur som lider, fast fan då borde man kanske lägga mer fokus på människor först o inte fasen djur, fattar inte hur man tänker. 

90% av all soja som odlas går till djurmat till, just det slaktdjur.
  • Lilia
    Uffesson skrev 2012-08-24 00:05:43 följande:
    Hur gör du när barnen är för små för att ta tabletter, förresten? Och, ger du dem hellre tabletter än riktig mat?

Vad du tjatar om tabletter. Varför ska man äta en massa tabletter som vegan/vegetarian? Jag är själv vegetarian och inte äter jag en massa tabletter, jag äter en allsidig och nyttig kost istället.
  • Lilia
    Uffesson skrev 2012-08-24 00:48:19 följande:
    Oj, då mår hans hjärta dåligt...

Inte alks, han är kroppsbyggare så han gör regelbundna hälsokontroller. Han har perfekta värden.
  • Lilia
    Cersei skrev 2012-08-24 00:54:50 följande:
    Du får gärna dela med dig av din stora kunskap och motbevisa oss som tror att jorden blir proppfull av djur ifall vi skulle sluta äta dem. Om vi inte får döda dem alls eftersom det är fel och uppenbarligen tortyr. Var ska vi då göra av djuren? blir det bättre i framtiden då eller när vi antagligen kommer få ha jakt på djuren för att det finns för många?

Suck, vi föder upp färre djur så blir det färre djur. Kossan inseminerar inte sig själv, det är vi som gör det.
  • Lilia
    adaeze skrev 2012-08-24 01:03:41 följande:
    Klart det gör. Miljöförstörelsen påverkar nog djuren i rätt mycket större mängd och utsträckning än lite oskyldigt köttätande

Att äta kött motsvarar en Thailands resa tur och retur varje år i utsläpp.
  • Lilia
    Cersei skrev 2012-08-24 01:07:37 följande:
    Då kommer vi ju till en annan fråga. Varför inseminera kossan om vi inte har någon nytta av den? Om vi ska sluta äta kött behöver vi inte djur. Ska vi utrota arten helt och hållet då eller ska vi sätta dem i djurparker så att barn och vuxna kan åka långväga för att kolla på kossor?

Vi föder inte upp djur vi inte har något behov av och därför kommer antagligen intresset för att bevara vissa arter försvinna och därmed arten i sig.

Ja, naturligtvis. Men kor kommer fortfarande finnas sålänge vi dricker komjölk.
  • Lilia
    Uffesson skrev 2012-08-24 01:24:18 följande:
    Jag har då hört av många som måste ta tabletter, och detta tycker jag inte passar små barn.Men, du är dum! Djuren slutar inte göra barn för att vi tycker det! Ska vi sterilisera alla djur då, anser du? Är inte det djurplågeri?!

Om vi inte dödar djur så blir de ju självklart fler!! Djuren i skogen skjuts av en anledning! Och andra djur ÄTER djur av en anledning!!

Du tror alltså fullt på att om vi lät ALLA djuren vara ifred, så skulle de inte bli för många av dem? Har du läst biologi?

Måste de ta tabletter äter de fel. Det är det många som äter kött som också gör. Inte bra, men så är det. Hur ofta äter du älg, rådjur och annat vilt? Det kött som säljer mest är ko, gris och kyckling och de djuren föder vi upp. Kor insemineras t.ex. Det är människor som gör det.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...