• Krokimodell

Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

All heder åt brudparet som inte betalade pengar till Coca-Cola. www.killercoke.org/

Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • Krokimodell
    Anonym skrev 2012-08-22 23:32:57 följande:

Man ska köpa RIKTIG cola!
    Exakt vad är det som gör det till riktig cola? Det är inget ämne i Coca-Cola som är dyrare eller mer högkvalitativt så att det motiverar ett prispåslag. Det enda speciella är att de har lyckats göra sig till norm genom skicklig marknadsföring.
  • Krokimodell
    Charlie Bravo skrev 2012-08-23 09:38:11 följande:
    Det handlar om smakupplevelsen. Vad gör ett billigt vin sämre än ett dyrare.....jo just det, smakupplevelsen. Fulcola smakar helt enkelt inte lika gott.
    Kolla

från 13:17
  • Krokimodell

Det är synd att jag inte har möjlighet att bjuda Vargen1979 och Charlie Bravo på fest. Hade varit riktigt intressant att köpa Freeway-cola och Coca-Cola, och hälla över Coca-Colan i Freeway-flaskorna och tvärtom. Förmodligen hade de suttit och druckit det som fanns i Coca-Cola-flaskorna, och pratat om hur gott det är med riktig Coca-Cola och hur dumma i huvudet de som dricker Freeway-cola när det finns Coca-Cola, är.

• Krokimodell
    Vargen1979 skrev 2012-09-06 00:54:19 följande:

Jag fattar inte grejen, ingen ifrågasätter att man har smaklökar som kan skilja på olika typer av vindruvor
    Gör man inte? Såg du klippet jag länkade till tidigare? Det är borta nu men jag hittade det igen på

Man tar folk till en fejkrestaurang och bjuder dem på ett vin som kostat mindre än 16 kronor. Man säger att det är det finaste de har (vilket är sant, för det är det enda) och beskriver det genom att läsa upp en vinkännares beskrivning av ett 6000-kronorsvin (lågt räknat). Folk som betecknar sig själva som gourmeter sitter och dricker av vinet utan att reagera.
    Vargen1979 skrev 2012-09-06 00:54:19 följande:
    Serverar du bra vin ska colan hålla samma standard. Kör du budget är det okej att köra det rakt över.
    Värdparet kanske inte vill ge sitt ekonomiska stöd till ett företag som ställer till med så mycket skit som Coca-Cola gör. Se www.killercoke.org Även om vissa känner skillnad i smak mellan olika sorters cola, kanske inte alla som gör det, tycker att just Coca-Colan smakar bäst.

Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!