Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

Yiskah.
    Du läste antagligen inte inlägget ovan där jag skrev att inte alla homosexuella vill se ut som motsatt kön!!
    Vad jag inte förstår är varför ni förnekar att det skulle vara så?
    Frågade för övrigt min man som inte delar min syn att homosexuella gärningar skulle vara något fel med.
    Och inte är troende.
    Och han var av samma åsikt att dom "flesta" homosexuella han träffat på tex homosexuella kvinnor oftast ser väldigt manliga ut i sin klädstil och frisyr.

Och nej jag sitter inte och hittar på ang forskningen ioch programmet jag såg, googla lite på nätet så kanske du hittar lite införmation om ämnet själv.

Sen undrar jag om det inte beror på hormonbalanser och annat att vissa blir homosexuella.. vad beror det då på..någon som vet?

• Matillin

Kan ju vara så att det bara är jag som råkat träffa på homosexuella som är så..vad vet jag?

Och om det nu var så att dom ville klä sig som motsatt kön..vad är felet i det
    Eller är det just därför man inte får påstå att det är så för att det är samma sak som att säga att det skulle vara något "fel" på dom eller?

• Matillin

Mallan 76
    Hjälp vad du kommer få skit för att du gjord en liknelse med att snatta..
    Jag höll på att bli halshuggen när jag gjorde det för några dagar sen

För övrigt så håller jag med dig i allt du säger..och jag förstår att du inte menar att homosexuella är kriminella..

• Matillin

Blåbärspappan.
    Jag tittar inte så ofta på ricky lake, däremot när jag var yngre.
    I top model finns det en tjej som är homosexuell.
    När dom gjorde en makeover på henne och dom andra så sa hon ungefär " men sån här frisyr kan jag ju inte ha, finns ju inga killar som ser ut så heller"
    Hon är säkert en av dom "få" som vill se ut som en kille, men dom existerar tydligen.

• Matillin

Trinity78
    Vill inte var den som e den..
    Men hur kommer det sig att du kommenterar mallan76 inlägg med att hon har en bra inställning när jag är av exakt samma inställning som hon?
    Jag har uttryckt exakt samma åsikt som henne om och om igen härinne men blivit halshuggen när jag menas ha jämnställt homosexuella med kriminella tex, fast det inte alls var det jag gjorde?

Är det för att jag e jv som mina åsikter inte är lika bra hur jag än utrycker dom..bara en undring
    Tycker jag e lite fördomsfullt isf.

Jag har dessutom aldrig i denna disskussion sagt att homosexuella är onaturliga.

• Matillin

trinity.
    Hur menar du att jesus var naturstridig?

Åter igen till er som inte läser min inlägg ordentligt så skrev jag 4 g att inte alla homosexeulla vill klä sig som motsatt kön men en del.
    Synd att vissa verkar vilja missupfatta allt man säger

• Matillin

Jáha var det så ni menade haha..

• Matillin

Trinity.
    Jag du har faktiskt uppfatta mig helt fel
    Jag har precis som mallan skrivit och citerat till att jesus sa att vi skulle älska alla människor..tom våra fiender.
    Jag skrev också att bland dom trevligaste människor jag träffat har varit homosexuella.
    Att jag inte fördömmer dom på något vis, att det endast är gud som har rätt att dömma, inte människor.
    Den som är utan synd ska kasta första stenen.
    Jag försöker att inte hata någon, inte ens mina fiender och absolut inte homosexuella. Jag tycker dom ska ha samma rättigheter i samhället som alla oss andra.
    MN jag tycker preics som mallan att deras levnadssätt är fel.

Har oxå vid ett flertala tillfällen oxå skrivit att det i bibeln står att det är deras handlingar vi ska ta avstånd ifrån inte människan.
    Och att homosexueallitet inte är en värre synd för mig än om man har sex före äktenskapet tex.
    Bibeln säger inte att homosexuella gärningar är mer fel än någon annan synd.

Att jag uppfattat det att många homosexuella vill se ut som det andra könet betyder inte att jag tycker illa om dom för det?
    Det var bara en sak jag lagt märke till..appropå disskusionen att homosexuellitet "sägs" bero på hormonfel.

Men jag kan ha fel, det kanske inte är så att dom är mer så än hetersosexuella.

• Matillin

Annsophie
    Vart hämtar du din info ifrån skulle va intressant att läsa?

• Matillin

Annsophie
    Insight on the scriptures vem har gett ut den boken?

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln