Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

Santos citat:
    Förbjud religion

Vem vet din profetia kanske slår in..

• Matillin

Santos
    Det står iofs inte i bibeln att homosexuella ska brännas på bål
    Isf skulle alla som dricker för mycket eller har sex innan äktenskapet oxå brinna
    Men jag förstår vad du menar.

Alla dessa religionskrig tex där prästerna står på varsinna sidor och välsignar soldaterna och ber till samma gud?

• Matillin

Vad hände med "älska din nästa" och "den som är utan synd ska kasta första stenen"? Borde inte Gud älska er mer om ni visar kärlek, förståelse, empati och omtanke?

Trinity
    Helt rätt som du säger..
    Menar du att jag inte följer dom buden eller syftar du på någon annan?

• Matillin

Dofilus.
    Förstod inte ditt inlägg var det ett svar på någon fråga som ställts?

• Matillin

Jag håller helt med er.
    Man ska älska alla sina medmänniskor, tom sina fiender sa jesus.
    Och jag hatar ingen..kan ju va svårt ibalnd men jag försöker verkligen att leva efter det.
    Jag hatar inga homosexella..tvärt om är dom jag träffat några utav dom trevligaste människorna jag stött på.
    Jag tycker inte att dom ska bli fröföljda eller sämre behandlade än oss andra dödliga
    Men jag tycker ändå inte att dom lever på rätt sätt.

Sen förstår jag att det inte är självvalt för dom på det sättet att dom inte kan rå för att dom dras till sitt eget kön lixom vi inte kan rå för att vi dras till motsatt kön.

Men forskare har ju kommit fram till (såg på discovery) att anledningen till att man blir homosexuell beror på ett fel eller vad man ska kalla det i hormonbalansen bl.a
    Vilket ju är rätt så uppenbart när man ser vissa homosexuella män som ibland ser ut som kvinnor och pratar som kvinnor.
    Eller Homosexuella kvinnor som vill se ut som män..sett top model där är ju ett ex på det.

Sen kan man tycka det är orättvist att dom ska behöva kväva sina känslor när dom känner som dom gör.

• Matillin

Haily
    Det viktigaste budet är att du älskar din nästa som dig själv..men bara för att man följer det så betydde det inte att vi kunde strunta i dom andra reglerna som gud satt..tyvärr

Det står att om ni bryter mot ett av mina bud så har ni brytit mot dom alla..

• Matillin

Genetrix.
    Jag upprepar bara vad forskarna i dokumentären sa.
    Dom sa oxå att i 85% av fallen så använde dom homosexuella kvinnorna en del av hjärnan som heterosexuella män använder..
    Och tvärt om för dom homosexuella männen...dom använde samma del av hjärnan som hetersosexuella kvinnor använde.
    Sen var det något med öängden på fingrar oxå?

• Matillin

Men vi kastar ju inga stenar

Uteslutningar står omnämnt i bibeln och praktiserades av dom första kristna.
    Hittar inte skrifstället nu.
    Men det står ungefär att om din broder inte ändrar sig så ska du tala med honom och om han inte lyssnar ska du prata med bröderna i församlingen och om han ändå inte lyssnar och ändrar sinne så ska du utesluta honom ifrån församlingen, och du ska inte ens uttala en hälsning till honom m.m m.m

Men om personen ändrar sinne eller sitt levnadsätt så får man komma tillbaka..
    Som liknelse med den förlorade sonen..

• Matillin

Trinity.
    sa jag att alla homosexuella vill se ut som motsatt kön?
    Men det är ett faktum att dom flesta som är tex kvinnliga homosexuella vill se ut som killar..vadå menar ni att det inte är så eller?

Och då talar jag inte vem som stödar hemme tar hand om barnen eller lagar mat, utan hur man vill se ut rent fysiskt!

• Matillin

Någon som tittat på ricky lake, big brother, top model eller dr phil på sista tiden?

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln