Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

Nej jag tycker inte att koranen ska användas som lagbok eftersom jag inte "personligen" tror att koranen är ifårn gud.
    Inget illa menar till eventuella muslimer härinne
    Om jag trodde på koranen skulle jag ju inte vara jv utan muslim

• Matillin

Jag förstod inte heller att du gjorde en liknelse?
    Svenska lagen är väl uppbyggd på 10 guds bud tror jag mig hört?
    Och visst skulle jag tycka det vore jättebra om lagen var uppbyggd på guds bud.
    Men det funkar ju inte i ett samhälle där majoriteten inte tror på gud skulle jag gissa

Måste oxå påpeka igen att jag och ingen annan härinne fördömmer homosexuella.
    Dom får leva precis som dom vill skaffa barn, ha sex framför ögonen på mig, jag bryr mig inte om det...alls
    Tycker att alla homosexuella jag träffat varit supertrevliga.

Jag försöker bara uttrycka bibeln åsikt om homosexuella gärningar vilken är den samma som jag har.
    Alltså att man ska hata gärningarna men inte människa..tror det var 20 gången jag skrev det

• Matillin

Nu blir det väl ramaskri härinne.
    Men ville bara säga att gud har inte skapat tex utvecklingstörda psykiskt sjuka heller barn som föds med cancer..
    Jämför inte homosexuella med dom men vill bara visa att det faktiskt föds människor i den här världen med olika avvikelser av olika slag.
    Något som är följden av våra ofullkomliga kroppar.

Homosexuellas känslor för det egna könet beror på en obaland i hormonerna har jag hört.
    Såg på discovery just att dom forskar i detta mycket..
    Homosexuella kvinnor använde en del av hjärnan som heterosexuella män och tvärt om.
    Sen kan man ju tycka att det är orättvist att dom inte ska få leva ut sina känslor..

• Matillin

LinaP
    Jag förstod inte din sista fråga om en männsika är sina gärningar, hur menar du?

Jag vet att denna frågan är svår.
    Kan tänka mig att det måste vara hypersvårt att inte få leva ut sin kärlek för samma kön, skulle inte vilja vara i den situationen.
    Men då får man kanske leva i celibat?
    När man är troende har man ju ett hopp om ett paradis eller himmel där man vet att man kommer vara lycklig och fullkomlig sedan.
    Så då kanske man helt enkelt för leva i celibat i detta livet..inte lätt.

• Matillin

Stamcellsforskning är inte så svårt att lista ut vad han tycker eftersom livet är "heligt" och man inte får ta abort.
    Tror inte då att gud uppskattar att man klipper och klistrar med foster

Internet om det används på rätt sätt är ju jättebra.
    Men bibeln säger att vi ska hålla vårat sinne rent och fokuserat på andliga saker.
    Vi ska ex inte upptändas av begär till andra kvinnor män..
    Så om man sitter och tittar på porr över nätet så ser han säkert inte så glatt på det

och hur man vet hur man följer guds ord ist för människor vet man att man gör om man följer det som står i bibeln.
    Ist för att tycka som samhället tex i frågan om homosexuellitet eller sex innan äktenskapet.

• Matillin

Ja visst har jag lekt den leken.
    Det är en sak som är väldigt fashinerande med bibeln just det att den inte har förändrats på 2000 år.
    När man hittade dödahavsrullarna tex som var ifrån 200 år före kristus så såg man att skriften inte ändrats alls.
    Är ju rätt så konstigt egentligen

Gud har inspierat människorna som skrev den, därför är det guds ord.

• Matillin

Visst är en människa sina gärningar..på sätt o vis.
    Men vi har ju alla förmågan att välja våra gärningar och hur vi vill agera..

• Matillin

yiskha
    Förstår inte varför kristna bryr sig så mycket om homosexuella syndar eller inte? Räcker det inte att ni lever enligt er ett syndfritt liv, eller är ni rädda att ni inte skall komma till himlen pga andras dåliga gärningar? Ni är ju inte Jesus själv, som skall dö för andras synder!

Har jag sagt att jag drabbas för andra synder..var völ inte det disskuionen gällde trodde jag.?

jennie med ie
    Och leken nämnde jag som ett tydligt exempel på att för varje länk som ett budskap passerar så riskerar det att förändras... Och varför skulle just Guds ord vara ett undantag.

Det var just därför som jag skrev att bibeln bevisligen "inte" har förändrats på 2000 år.
    Tex när dom hittade dödahavsrullarna så såg man att skriften behållt intackt.
    Du tog viskleken som ett ex..hur kommer det sig att det samma inte hänt med bibeln?
    Kanske för att bibeln är guds ord och han inte skulle tillåtits att den förändrades ??

• Matillin

jo men jag kommer inte med några åsikter om vad jag tycker om era åsikter i ämnet eller?
    Säger jag att någon är korkad som tror på bibeln eller mentalt störd för att ni tycker homosexuallitet är normalt?

Det är ofta så i religionsdiskusioner att dom icke troende kastar skit på dom som väljer att tro på bibeln, som att vi vore ointelligenta som tror på gud.
    Jag kommer aldrig med några kommentarer om vad jag tycker om folk som tror att saker kan komma till av sig själv "evolutionsteorin"
    Jag respekterar andras åsikter och tycker däför att mina ska respekteras även om dom avviker från normen i det här samhället

• Matillin

carolinn'
    Nej jag skulle aldrig stöta ifrån mig mina barn.
    Jag skulle inte heller stöta ifrån mig mina barn om dom växer upp och blir ateister vilket jag inte att dom gör
    Men jag skulle nog ha väldigt svårt att acceptera att dom var homosexuella..

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln