Homosexualitet vs Bibeln
Det som står i bibeln om att mannen inte ska ha långt hår är ingen regel eller lag.
Iofs tycker inte jag heller att det är snyggt när män har långt hår, tycker dom ser ut som kvinnor..och det är väl inte jag ensam om att tycka?
Sen finns det ju kvinnor som tycker det är jättefint
Jag säger mig inte ha patent på sanningen.
Jag säger bara vad det står i bibeln, jag hittar inte på en egen version eller gud, och tolkar bibeln bekvämt för att den ska passa in i min vardag.
I den här disskusionen förespråkas att man ska tänka "själv" bibeln är förlegad, gammal, , människor tankar på den tiden, skrevs för 2000 år sedan osv.
jag håller inte med om det.
Det står att "hela" skriften är inspirerad av gud och nyttig till undervisning, tuktan..osv.
Det tror jag på, jag tror inte att "halva" bibeln är inspirerad av gud.
Jag undrar fortfarande om det är gud som ska anpassa sig efter människan eller ska människan anpassa sig efter gud?
Det är många som säger att deras gud är kärlek och tillåter allt, och visst får man tro på det om man vill, och gud är kärlek.
Men om man tror på bibeln och vet vad som står i den så kan man inte "ärligt" säga att gud tillåter allting så länge man älskar varandra..för det är inte vad som står i bibeln.
Gud ställer krav på oss, är väl det som människor tycker är jobbigt, vi vill göra som vi själva vill..precis som adam och eva ville