Inlägg från: Yiskah |Visa alla inlägg
  • Yiskah

Homosexualitet vs Bibeln

Måste hålla med Fia där, har faktiskt också hört att alla foster från början är flickor och att det senare bestäms vilket kön det skall få. Bl a är det därför även män har bröstvårtor, för att de egentligen är genmodifierade kvinnor.

• Yiskah

Fel. Det har visat sig att det inte handlar om vilken spermie som kommer först som man alltid trott. Istället är det faktiskt så att det är kvinnans ägg som "bestämmer" vilken spermie som skall släppas in.

Sen är det så att har man kromosomuppsättningen xx blir man kvinna, xy = man. Man kan också få xxy t.ex och det då blir en kille med feminina drag.

• Yiskah

Självklart

"Äggets val av spermie för befruktning
    Har då ägget någon möjlighet att påverka hur dess genuppsättning kommer att se ut efter befruktningen? Den som sett bilder av en äggcell strax före befruktningen vet att den är omsvärmad av stora mängder av spermier. Det är inte så att det är en slump eller ett naturens obegripliga överflöd att hanen lämnar miljontals spermier vid parningen. Det garanterar att det finns stora mängder av spermier som kommer fram till ägget. Med hjälp av MHC-komplexets ID-gener kan sedan ägget välja att låta sig befruktas av en spermie som ger det blivande fostret maximal chans att fungera i livmodern och ett fullgott immunförsvar när den väl är född.

Det låter kanske märkligt att ett obefruktat ägg skulle kunna välja spermie för befruktning. Men befruktningen sker inte genom att en spermie med våld tränger in i ägget utan genom att cellväggen i ägget öppnas så att spermien kan överföra sitt DNA-innehåll till ägget. Ägget tar aktiv del i befruktningsprocessen genom öppna väg för en lämplig spermie."

Källa: evaluca0.tripod.com/svenska/id23.html

• Yiskah

Radixlecti skrev att "Det bestäms alltså av vilken spermie som hinner först, inget annat. "

Ville bara påvisa att det är fel uppfattat.

• Yiskah

Bileln kan man tolka men knappast vetenskapen, jag har ju sett även på Discovery och läst även på andra ställen om detta, att jag hänvisade just till den sidan var för att det var det första jag hittade nu.
    Du får ju uppfatta det hur du vill, men du har ju knappast rätt före de som jobbar med genetik.

Det finns de som bara får flickor och de som bara får pojkar. Kan vara så att kvinnans kropp (äggen) ställt in sig på att bara producera ett visst kön. Hörde om en familj som hade 13 barn, 1 pojk och 12 flickor.

• Yiskah

Vad är det för profetior som håller på att uppfyllas? *väldigt nyfiken*

• Yiskah

MrsL du skrev att du hade 4 barn. Man räknar med att ca 10% av befolkningen är rent homosexuell, bisexuella är bra mycket högre men....chansen att något av dina barn kommer att bli/är homosexuell finns där med någon procent.
    Nu tror inte jag att dina barn kanske kommer att leva ut det här då med tanke på er tro och er uppfostran, men jag undrar ändå vad du skulle göra om det visade sig att ditt barn faktiskt valde att leva öppet som homosexuell? Om nu ditt barn inte skulle välja detta pga er tro så skulle ju hon/han förtrycka sin egen person, sin egen själs längtan, kanske gifta sig med det motsatta könet och försöka leva "syndfritt", men oj vad olycklig hon/han kommer att vara. För att vara homo är inget som varken går att bota, eller frälsa bort, det är något man är, inget man väljer! Önskar du att ditt barn lever olyckligt med en människa den inte älskar, som den äcklas av att ha sex med bara för att skaffa barn och vara gud till lags? Är det vad du önskar för dina barn? Är det viktigare än att se dina barn följa sitt hjärta. För tron sitter i hjärnan, men kärleken i hjärtat.

• Yiskah

Fia: Vilket kvalificerat skitsnack! Jag slår vad om att du sitter och hittar på nu! Vaddå fel i hormonbalansen? Det har knappast med vilken läggning man har att göra.
    Sen tycker jag det är väldigt trist att du verkar basera dina åsikter på fördomar, för det är just vad du är, fördomsfull.
    Att många bögar e feminina och vissa lesbiska är manliga har ju inte med det heller att göra. ALLA bögar är inte fjolliga, sen finns det faktiskt de som är heterosexuella som har kvinnliga drag och om vi t.o.m skall dra det så långt så har transsexualitet inte ett skvatt att göra med sexuell orientering. Kanske kan mängden könshormon hos individen påverka könsidentiteten men knappast vad man har för läggning.
    Du sitter bara och uttalar dig om saker du inte vet ett skvatt om, varför gör du det? Vad ger dig den rätten? Gud?

• Yiskah

Känner du så många lesbiska att du kan uttala dig om det? Jag är själv lesbisk och varken jag eller min tjej är det minsta manliga, vi är väldigt kvinnliga båda två och har hår nästan ner till midjan bl a, sminkar oss etc. Har oxå många bögkompisar som ingen skulle gissa är det. Det eventuellt manliga med mig är väl min "tuffa" attityd, men den har jag fått pga att jag alltid måst försvara mig mot människor med fördomar.

• Yiskah

Varför måste man veta om det beror på något?

Vad beror det på att vissa blir heterosexuella? Vad beror det på att vissa blir religiösa? Vad spelar det egentligen för roll?

Ja, jag vet att de har hittat en gen hos vissa MÄN som visar att de är homosexuella, men som sagt, den genen finns inte hos kvinnliga homosexuella. Men det här med hormonrubbning har jag då inte hört. Däremot vet jag att man kan få depressioner om man har brist på serotonin t.ex.

Fia: Kanske du kan svara på mitt inlägg om vad du skulle göra om ditt barn kom hem och var homo, inlägget jag skrev innan riktat till MrsL.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln