Inlägg från: Sallisen |Visa alla inlägg
  • Sallisen

Homosexualitet vs Bibeln

fiasthlm

Snabbare än han tror kanske han får rätt!

• Sallisen

Yiskah

Om min son skulle komma hem och säga att han är homosexuell så skulle jag inte bli glad. Men han är trots allt min son och jag kommer att älska honom oavsett vilka val han kommer att göra i livet. Men jag behöver inte godkänna eller tycka om hans val, dem får han stå för själv.

Men jag kommer alltid att älska honom.

• Sallisen

Yiskah

Självklart skulle han vara en del av familjen! Det är man ju alltid, oavsett.

• Sallisen

Månggifte...

1. Timoteus 3:2, 12: "Tillsyningsmannen skall därför vara oförvitlig, en enda hustrus man... Biträdande tjänare må vara män med en enda hustru" (Tillsyningsmän och biträdande tjänare skulle vara exempel för församlingen)

1. Korintierna 7:2: "På grund av den så utbredda otukten må var man ha sin egen hustru och var kvinna ha sin egen man"

Gud gav normen om en man och en kvinna i ett äktenskap i och med att han gav Adam en hustru, Eva.

Senare tillät han seden med att vissa tog sig fler hustrur/bihustrur, men bara tills den kristna församlingen bildades. Sen gällde den ursprungliga normen igen.

• Sallisen

Ibland tror jag att det är så att många tycker att alla får ha en åsikt, men inte Jehovas vittnen.

Så mycket för religionsfriheten!

• Sallisen

42Å

Kan du din Bibel så vet du att Lagen inte gäller för de kristna. Jesus visade klart och tydligt att det var okej att utföra arbete på sabbaten.

De kristna är inte under lagen.

• Sallisen

Profeter enligt Bibeln:

1 Johannes 4:1-3: "Pröva de inspirerade uttalandena för att se om de härrör från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen. Härigenom får ni kännedomen om det inspirerade uttalandet från Gud: Varje inspirerat uttalande som bekänner Jesus Kristus såsom kommen i köttet, det härrör från Gud, men varje inspirerat uttalande som inte bekänner Jesus, det härrör inte från Gud."

Matteus 7:21-23: "Inte var och en som säger till mig: "Herre, Herre", skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min Faders vilja, hans som är i himlarna. Många skall säga till mig på den dagen: "Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn...?" Och likväl ska jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort från mig, ni som övar laglöshet".

Att någon kan göra tecken är inte nödvändigtvis ett tecken på att man är sann profet:

Matteus 24:24: "Falska krister och falska profeter skall uppstå och skall göra många tecken och under för att om möjligt vilseleda även de utvalda".

• Sallisen

42Å

Det är DIN åsikt. Åtskilliga miljoner människor har en annan. Tiden får väl visa vem av oss som trodde rätt...

• Sallisen

RadixLecti

Fast det kan ju också vara så att även djuren blivit ofullkomliga.... och inte heller beter sig så som det var tänkt från början!

• Sallisen

RadixLecti

Jag har ingen hänvisning att ge dig nu, är på jobbet... men vi tror ju att Gud skapade allting fullkomligt. "Han såg att det var gott", sägs det...

Sen kom syndafallet och så vidare... den berörde ifs bara människan, men när människan föll djupare ner i synden och dess verkningar så påverkas ju djuren också. Dvs inte ens djuren är fullkomliga nu längre.

Det står i Bibeln nånstans att djuren i paradiset ska återgå till att äta växtlighet istället för kött, så något måste ju ha hänt även med djuren att de inte heller fungerar som det var tänkt.

Som sagt, jag har inga hänvisningar eller Bibelställen att ge dig nu, är på jobbet.

• Sallisen

RadixLecti

Jag säger som jag har sagt förut: Även du har rätt till en åsikt.

• Sallisen

42Å

Då vet jag inte vilka människor du omger dig med. Jag känner många icke JV som har positiva saker att säga om oss. Däremot har de inga som helst tankar på att gå med, då de tycker annorlunda än vi.

• Sallisen

42Å

Jag anser inte att jag behöver bevisa någonting för dig. Du har en åsikt och får mer än gärna ha den.

Jag vet att jag och mina medtroende är nöjda med vårt. Jag vet att många inte har någonting negativt att säga om oss. Jag vet också att många HAR negativt att säga om oss.

Alla har som sagt var rätt till en åsikt.

Tiden visar som sagt vem av oss som trodde rätt.

• Sallisen

Tess71

Antingen så är homosexualitet en synd eller så är det inte det.
    Antingen finns helvetet eller så finns det inte.
    Antingen lever vi vidare efter döden eller gör det inte...

Jag vill i alla fall leva på ett sätt som jag stå för, och som glädjer min Gud.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln