Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

""Tex lagarna om blodet som står omnämts massvis tydligt i GT.
    Behöver man upprepa exakt samma text i NT när det står om lagen i GT, räcker det då inte med att bara hänvisa till den gamla lagen om blodet.
    Den lagen bl.a skulle oxå fortsätta att gälla..

Radixdu missupffatade mig..tror jag?
    Jag menade precis som mrs l att det finns lagar som står omskrivet i både GT och NT och att det är dess vi ska följa.
    Tex blodet det står tydligt i GT om blodet.
    I NT står det att vi ska..forstätta att avhålla oss ifrån blod..
    Detta syftar på lagen i GT..

• Matillin

Myslan
    Har du lust att kopiera inlägget med bibelverserna så slipper jag slå upp dom själv

• Matillin

Myslan
    det är jag som skriver fel HBT ska det ju skl stå *trött*

• Matillin

1 Thess 2:15 "Judarna dödade herren Jesus liksom de dödade profeterna, och oss har de förföljt. De trotsar Gud och är fiender till hela mänskligheten"

i min översättning står det ..dessutom behagar de inte gud, utan de är emot alla människor intressen... (på slutet)
    Förstår inte vad du vill ha fram?

1 Ef 5:24 "Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män"

Ja?
    i nästa vers står det..och ni män fortsätt att älska era hustrur..

1 Pet 2:18 "Ni som är slavar, underordna er era herrar, lyd och respektera dem, inte bara de goda och hyggliga utan också de orättvisa"

Vet inte vad du menar? men ja dom hade slavar på den tiden?
    Är inte så jätteinsatt i just det..

• Matillin

Radix
    Du är inte min man.
    Och som mrsl skrev mannen ska visa respekt för kvinnan..

Matteus 26:26
    Medans d fortsatte att äta tog jesus ett bröd, och sedan han uttalat en välsignelse över det bröt han det och gav det till lärljungarna och sade" Ta det,ät Detta betyder min kropp"
    27
    Han tog också en bägare och sedan han hade tackat gud gav han den åt alla och sade "Drick av den, ni alla
    28
    för detta betyder mitt blod som skall utgjutaas för mångas räkning till förlåtelse av synder.
    29
    Men jag säger er. Från och med nu skll jag alls inte dricka något av den produkt av vinstocken...m.m

Du ser radix om man inte plockar ut en vers så får innebörden en helt annan betydelse
    Här står det oxå om det jag skrev innan att han skulle dö för våra synder..by the way.

• Matillin

Radix
    Du ser då mottsägelser i allt..haha..

• Matillin

Aliide
    Det står inte ordet homosexuell i bibeln..som du sa så myntades det ordet på 1800-talet.
    Men det står tydligt beskrivet vad som inte är godkänt..däribland..sex mellan samma kön.

• Matillin

Aliide

Rom 1:26
    Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt,

Rom 1:27
    likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse

• Matillin

MrsL
    Jag vi tänker lika rätt ofta..lär väl hamna på samma anstalt..haha..

• Matillin

Aliide
    Tycker det var lite onödigt sagt..onödigt att uttala sig.
    Som sagt var så satt jv i fängelse..tilsammans med homosexuella.

Det var någon som skrev tidigare om abort.
    Om någon tycker det är fel och borde förbjudas, är det samma sak som att underblåsa till hat och förtryck av dom som är för abort?
    Finns nämligen människor som känner så..

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln