Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

Jag försöker oxå bara ge uttryck för "min" åsikt, och jag har inte sagt att någon härinne har "fel".
    Men eftersom min "åsikt" enligt många härinne är fel så har ju en väldans massa männsikor blivit arga på oss härinne som står för densamma

Jag har däremot aldrig skrivit att man är "psykiskt störd" som någon skrev om oss, om man tycker att homosexuella handlingar är helt rätt.
    Jag tycker att alla ska respekteras för sina åsikter så länge man inte uppmanar till övergrepp eller hat av någon människa.
    Vilket ingen härinne har gjort så vitt jag har läst

• Matillin

Annsophie.
    Jo jag trodde väl att det var vakttornet som gett ut den..jv alltså
    Hur kommer det sig att du har just deras bok? *nyfiken*

• Matillin

Annsophie.
    Jaha va trevligt
    Menade du att "insight" finns på nätet eller alla annan info du hittat?
    Skulle va trevligt med en länk till insight..jag har nämligen inte dom böckerna hemma men ska beställa hem.

• Matillin

Mallan 76
    Det v ar intressant att läsa din länk..

• Matillin

Jag tror hon menade att eftersom djuren både äter upp sina ungar och utövar incest så kanske man inte ska ta homosexuellitet i naturen som något som stödjer att det skulle vara naturligt hos människan.
    Eftersom djuren även gör andra saker som inte är så trevliga..kan ha fel??
    Gissar att det var det som inlägget syftade på..?

Och ska tillägga återigen att jag själv inte jämför incest med homosexuallitet.

• Matillin

Skruntan.
    Vet inte om dom som är emot det brukar hänvisa till naturen och säga att det inte förekommer?
    Det vore väl konstigt eftersom det tydligen förekommer.
    Fick igår reda på att dom i aftonbladet hade skrivit att det hos 1500 djurarter förekom homosexuella individer..

• Matillin

Skruntan
    "Men den som använder sig av naturlighetsargumentet faller på eget grepp eftersom det är så lätt att smula sönder."

På vilket sätt är det är lätt att smula sönder?

• Matillin

Mångifte är ju oxå frivilligt mellan vuxna personer...eller?

Jag anser att mång gifte inte bör praktiseras just för att jag tror att det är svårt att ha ett rättvist föhållande mellan 3 eller flera personer.
    Mång gifte praktiserades i den tidiga bibeln..men den ändrades.
    Och dom fick inte längre gifta sig med flera..dom skulle hålla sig till en fru och en man.

• Matillin

Malla 76
    Vi tänker precis lika i dom här sammahangen
    Och din jämförelse med mångagifte tycker jag oxå är relevant för den här disskussionen.
    Det är ju bara att gå tilbaka 50 år så var det stor skillnad som du skrev.

Idag propageras sex till höger och vänster som något positivt..destu mer sex med olika partners destu mer erfaren blir man säger vissa.

Om man grundar sina åsikter på någonting annat än vad samhället "idag" tycker inte är en stor grej och någonting helt naturligt ..så är man inte helt ok i huvet tydligen.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln