Inlägg från: Yiskah |Visa alla inlägg
  • Yiskah

Homosexualitet vs Bibeln

MrsL : Det var nog den sämsta ursäkt jag nånsin hört när någon blir rejält satt på plats! Det var ju du som startade tråden!

Jag tycker förövrigt det är korkat att starta upp såna här trådar överhuvudtaget då det bara blir en massa dravel och förbannade människor.

Men i vilket fall som helst så tycker jag inte att homosexualitet och kristendom hör ihop, pga synen som kristna har på homosexualitet. Är man homosexuell bör man allvarligt se över sin tro!!!

• Yiskah

Jag tycker den kristna guden egentligen är en ulv i fårakläder och den ulven verkligen är, det är Satan själv. För så mycket som gud enligt många kristna står för är för mig så hemskt och elakt att jag inte vill ha nåt med det att göra i så fall. Jag har min egna tro och min gud fördömer ingen och tycker all ömsesidig kärlek är vacker och ok.

• Yiskah

Förstår inte varför kristna bryr sig så mycket om homosexuella syndar eller inte? Räcker det inte att ni lever enligt er ett syndfritt liv, eller är ni rädda att ni inte skall komma till himlen pga andras dåliga gärningar? Ni är ju inte Jesus själv, som skall dö för andras synder!

Tror heller knappast att de forskar kring varför man blir homosexuell heller, det finns ingen anledning till det. Skulle i så fall vara extrem höger nassar som ligger bakom det då. Förresten heter det ju att ni "tror" på Gud och att ni tror ni kommer till himlen, ni kan inte vara säkra. Så det skall bli skoj den dagen ni gått hädan, och jag kan lova er att ni skall förvånas!!

Förövrigt är jag ganska säker på att både homosexualitet och heterosexualitet INTE är det naturliga, utan bisexualitet. Det är samhället/religionen som tvingar in oss i dessa fack. Homosexualitet/bisexualitet ses även bland djuren och är helt normalt.
    Och leva i celibat? Skulle homo leva i celibat då bara för att vara de kristna till lags, haha, det har vi vart länge nog nu!! Fia om du inte skämtar så tycker jag dina åsikter och tankegångar hör hemma på stenåldern och din egen utveckling har stannat av där Jesus dog.

• Yiskah

Kallar du det ni håller på med för argument så borde du nog slå upp det ordet i ordlistan! Jag är inte spydig, jag säger bara vad jag tycker precis som ni och jag tycker ni är inskränkta och gammalmodiga i er tro.

• Yiskah

Pedofili och nekrofili är väl inte ömsesidig kärlek heller!!

• Yiskah

Vad e det som säger att det inte är de kristna med just er tro som har en hormonrubbning? Vissa saker verkar ju vara lite svårare att förstå tydligen, kanske borde forska i varför vissa blir religiösa fanatiker också.

Ok, nu var jag lite spydig, men jag är inte kristen men väl homo så jag får vara det

• Yiskah

Håller med Jennie om att jag bara bli mer o mer övertygad om att kristendomen är blahablaha när jag läser det vissa skriver.

Måste bara fråga hur ni emot homosexualitet skulle reagera om det visade sig att Jesus själv var bög? Eller att gud sände ner en homosexuell profet? Skulle ni bara ändra uppfattning då, rakt av?

Sen undrar jag exakt vart i bibeln det står att man inte får vara homosexuell? Och vad exakt står det? Kan man inte tolka det med eller används just ordet homosexuell?

• Yiskah

Nä det är bara på homosexuella MÄN den genen finns så det gäller inte för lesbiska, förklara det ni!

• Yiskah

MrsL: Vad tror du egentligen att livet går ut på att föröka sig eller? Det är ju inte alla heterosexuella som kan skaffa barn heller, finns ju många även kristna som faktiskt inte kan få barn den vanliga vägen och måste få hjälp med hormoner eller t.o.m insemination, din kompis Fia t.ex som skrivit tidigare i tråden. Vid insemination är det ibland en annan mans spermier också. Hur ser du på detta? Är det också syndigt då och onaturligt, för det är ju samma sak där.

Sex har man inte bara för att skaffa barn, då skulle gud nog sett till att det fanns ett mindre skönt sätt att bli med på barn på för varför annars locka med nåt som man vill göra ofta utan att det leder till barn och jag tror ju knappast att alla som väl blivit gravida lever utan sex under hela graviditeten och amningen då man inte kan bli gravid (som oftast).

• Yiskah

Det tycker jag låter lite som dubbelmoral, varför är det inte lika onaturligt att hjälpa heterosexuella att skaffa barn genom insemination som det är att det inte blir några barn vid homosexualitet. Om man är Jehovas får man väl inte ta emot blod, eller?
    Min gammelmorfar var Jehovas och han dog pga sin tro. Han blev sjuk i protstatacancer och behövde få blod, men han tackade nej och dog av komplikationerna.
    Hur är det med säd från en annan man som inte ingår i äktenskapet? Borde vara samma där eller får man ta emot det?

Äh? Bara vi som har sex för nöjes skull? Nej det är det verkligen inte, har du aldrig sett en hund eller katt eller annat djur gå runt och jucka på varann eller på våra ben?
    Om livet enbart skulle gå ut på att föröka oss så skulle jorden gå under ganska snabbt, vi är redan överbefolkade så det räcker, så det tror jag inte.

Förresten tycker jag att det bara verkar som det är manlig homosexualitet som tas upp i Bibeln, det kanske är okej att vara kvinnlig och homo då - konstigt.

Blåbärspappan har rätt, det fanns inga bögar på den tiden. Eller klart att det fanns men inte öppet eller att det var något man hängde upp sig på. På 1600-talet fanns det inte heller om man säger så för då var många kvinnor häxor och de flesta män begick tidelag, de hade fullt upp med att bränna dessa och att vara homosexuell var inget de hängde upp sig på då.
    När man i det antika grekland talar om homosexualitet är det egentligen inte det, för där var det äldre herrar som roade sig med yngre män vilket jag hellre skulle vilja kalla just pedofili och som man ser även här i dessa inlägg idag 2006, alltså ett antal årtusenden senare så lever fördomarna om att homosexualitet skulle vara jämförbart med pedofili tyvärr kvar.
    (Förstår inte varför det skulle vara lågt att ta upp ett exempel på nån här? Det är ju ingen hemlighet direkt och jag tycker det var relevant i min frågeställning, lågt är det Glocalnet som står för )

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln