• Anonym

Vad stämmer man på?

Jag hörde från någon att man aldrig kan stämma på umgänge utan man måste alltid stämma på vårdnaden även om det är umgänget man vill ha reglering av. Är det så??
    Har någon här bara stämt på umgänge? Vad var det isf för umgänge ni stämde på??

• Svar på tråden Vad stämmer man på?
  • Anonym

Du kan stämma på fastställande av ug tex få på papper att det ska vara bestämda tider men du kan aldrig stämma en förälder som inte vill ha ug

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-11 17:51:54 följande:
    Du kan stämma på fastställande av ug tex få på papper att det ska vara bestämda tider men du kan aldrig stämma en förälder som inte vill ha ug
    fast kan man stämma på umgänge när det gäller att man vill att en förälder INTE ska ha något.
    Kan man stämma på umgänge om man inte kommer överens om umgänget?
  • Anonym

Svaret har du fått i inlägg 1

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-11 18:01:31 följande:
    Svaret har du fått i inlägg 1
    jag förstår att man inte kan få beslut på ett umgänge som en person inte vill ha. Jag undrade om man kunde stämma på nåt man vill att de INTE ska ha!! inte VAD de ska ha!
  • Anonym

Du vill att tr ska besluta att det inte ska finnas ug? Ja det kan de men då måste pappan vara profil men nej det går inte heller för även dem och mördare mm andra fängelsekunder har rätt till minimum ug dvs vh där ungen kommer till fängelsetslägenhet för ug

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-11 19:03:38 följande:
    Du vill att tr ska besluta att det inte ska finnas ug? Ja det kan de men då måste pappan vara profil men nej det går inte heller för även dem och mördare mm andra fängelsekunder har rätt till minimum ug dvs vh där ungen kommer till fängelsetslägenhet för ug
    Nä jag vill inte att de ska besluta att det inte ska vara nåt umgänge...
    jag vill att det ska vara umgänge såklart!!
    Det handlar inte om det. Jag undrar om t ex det är så att man kan stämma på att det inte ska vara NATTUMGÄNGE utan bara dagumgänge t ex.
    Har hört att man inte kan stämma på nåt de INTE ska ha, alltså inte nattumgänge, utan då får man stämma på vårdnaden i stället och sedan ha umgänget som nr 2 i agendan så att säga.
  • Anonym

Har barnet nattuggla vh kan du stämma på det men har inte inget nattuggla kan du inte stämma på det innan ungen börjar ha det och du måste ha mycket för att det inte ska bli det. Kanske bättre att sjunga ut direkt i ts en att folks får dra saker ur dig

• Anonym

Vem säger att de inte ska ha nattumgänge? Varför är det bara okej med umgänge fördig men inte nattumgänge? Vad kan hända på natten som inte kan hända på dagen?

• Anonym

Man kan inte stämma på umgänge som en förälder INTE vill ha, men betyder det att den föräldern automatiskt får precis det umgänge den vill? T ex jag kan bara ha varje tisdag och inget annat är aktuellt. Blir det generellt så då var den andra föräldern än säger för att främja nåt som helst umgänge?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-12 17:53:59 följande:
    Man kan inte stämma på umgänge som en förälder INTE vill ha, men betyder det att den föräldern automatiskt får precis det umgänge den vill? T ex jag kan bara ha varje tisdag och inget annat är aktuellt. Blir det generellt så då var den andra föräldern än säger för att främja nåt som helst umgänge?
    Nästan så. Men hur gammalt är barnet och varför vill du ta bort nattumgänget?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-12 18:00:40 följande:
    Nästan så. Men hur gammalt är barnet och varför vill du ta bort nattumgänget?
    även om det t ex handlar om att en bara får helger o den andra bara vardagar?
Svar på tråden Vad stämmer man på?