Inlägg från: Höghus |Visa alla inlägg
  • Höghus

En gång för alla - ta upp barnet gör att kissa på natten eller inte?

Om man skulle resonera som vissa här i tråden så är varken jag eller min sambo torra nattetid...självklart kan man behöva kissa då och som liten är det bra med lite påstötning. Våra barn har slutat helt med blöja vid precis fyllda två och vi har då tagit med dem när vi kissat på natten. Efter ett tag började de gå upp själva om de kände att det behövdes och så gör de fortfarande.

• Höghus

Hellokillern: fast är man 2 år kan man ju behöva lite hjälp...

• Höghus

Hellokill3r: men mina barn har vaknat på natten av att de är kissnödiga. Grejen är bara att om vi lämnat det helt åt dem själva vid 2 hade de inte alltid hunnit till toan. Det tar ofta längre tid för barn att vakna till ordentligt. Jag har däremot märkt direkt när de börjat gny och röra sig oroligt dvs varit påväg att vakna pga full blåsa och då har någon av oss tagit dem i handen och lett dem in till toan. Detta har skett 1g/natt och har tagit ca 1 min och sen sover alla igen. Alltså lätt som en plätt och oändligt mycket bättre än att låta stora barn ligga i snuskiga blöjor.

Svar på tråden En gång för alla - ta upp barnet gör att kissa på natten eller inte?