• Anonym

Men ditt sabla fyllo!

Gnälltråd!

I går kväll skulle min sambo ha kommit hem men fick inte komma ombord eftersom han var för full.
    Idag skulle vi flytta och jag har packat allt (5 rok) utom hans hobbyrum, garaget och hans garderober, det skulle han göra själv (hur han nu hade tänkt hinna det...).
    Kl. 4 i morse fick jag ett meddelande på FB att han inte skulle komma hem alls, inga biljetter fanns för idag så nu kommer han i morgon em.

Jag fick ställa mig och packa även hans saker efter att ha jobbat 14 timmar i sträck samt ringa min syster som kl. 5 satte sig för att köra nästan 40 mil för att hjälpa mig. Vi lyckades genomföra flytten och jag har nu förklarat för min sambo att han inte är vatten värd och att jag förväntar mig att han kompenserar min syster rejält för att hon var en ängel och ställde upp.
    Hur i helvete kan man få för sig att supa sig redlös om man dagen efter ska upp kl. 7 och köra lastbil?

Jag tänker inte hämta ägget på flygplatsen så han får ta sig hem bästa han vill, vill inte riskera att strypa aset på ett ställe med så mycket kameror. Det finns inte ord för hur besviken jag är över att han först strandar mig med allt jobb med städning och packning och sen dessutom ser till att jag tvingas ta hjälp av min GRAVIDA syster för själva flytten. Ska puckot aldrig bli vuxen och ta ansvar?

Morr...

• Svar på tråden Men ditt sabla fyllo!
  • Nynave

Varfor akte hans ens och festade kvallen innan ni skulle flytta?

• Jellybeanbaby

"I går kväll skulle min sambo ha kommit hem men fick inte komma ombord"...
    bor ni på båt?

• Anonym
    Nynave skrev 2012-08-01 23:21:19 följande:
    Varfor akte hans ens och festade kvallen innan ni skulle flytta?
    Han och ett gäng vänner var på svensexa men man hade ju hoppats att han skulle inse att det vore bra om han höll spriten på en lagom nivå, tydligen fattade han inte det själv. dessutom så kunde han ju tänkt ett extra varv och packat lite innan de åkte (de har varit borta 3 dagar) men icke...
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-01 23:24:03 följande:
    bor ni på båt?
    Han har varit utomlands några dagar och nekades komma ombord på flyget eftersom han var för berusad.
  • Flo
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-01 23:24:03 följande:
    bor ni på båt?
    Skojar du? TS pratar om biljetter, därför tycker jag att det är uppenbart att han måste ta buss/tåg/flyg eller dyl. för att komma hem.
  • smulpaj01

Oj, nekad att flyga - då är man rejält packad!

Förstår att du är förbannad!

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-01 23:25:13 följande:
    Han har varit utomlands några dagar och nekades komma ombord på flyget eftersom han var för berusad.
    oups Skäms

Illa det där. låter som en alkoholist du har att göra med.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-01 23:33:53 följande:
    oups Skäms

Illa det där. låter som en alkoholist du har att göra med.
    Jadu, någon slags diagnos lär det ju vara, jag tror dock själv mer på självupptaget arsel eftersom han annars dricker oerhört måttligt.
  • Anonym

Brudgummen ställde upp som bärhjälp i morse och orkade inte ens försöka försvara sambons beteende, tydligen har han dessutom betett sig som en riktig skit gentemot personalen på flygplatsen. Pinsamt är bara förnamnet.

• Sömntutan

Fy fan vad arg jag skulle vara! Vilken jubelidiot! Ursäkta, men det skulle ta lång tid och mycket kompensation för att jag skulle förlåta. Man undrar ju varför så många karlar blir totalt hjärndöda när de ser sprit. Glömmer allt vad förnuft heter.

• elinos01

Förstår att du är förbannad. Det hade jag också varit. På dig låter det som att det inte är första gången heller, Va lite jävlig och tvinga honom att plocka upp allt och smöra röven av sig. Vad har han själv sagt till sitt försvar?

Ibland blir det sådär extra påtagligt att de har två huvuden men bara blod nog till att använda ett i taget... 

• Anonym
    elinos01 skrev 2012-08-02 00:20:39 följande:
    Förstår att du är förbannad. Det hade jag också varit. På dig låter det som att det inte är första gången heller, Va lite jävlig och tvinga honom att plocka upp allt och smöra röven av sig. Vad har han själv sagt till sitt försvar?

Ibland blir det sådär extra påtagligt att de har två huvuden men bara blod nog till att använda ett i taget... 
    Han är lite easy going som person och tar det mesta med en klackspark, ibland funkar det ibland blir det bara pannkaka.
    Vi hade tyvärr ytterligare en liknande händelse för bara någon vecka sen i samband med ett annat bröllop, då han spydde ner hela bilen (som jag fick sanera i några timmar efter att ha kört hem halva natten) så han låg knappast på plus sen innan när det kommer till fest och alkohol. Då pratade vi långt och länge om att han verkligen saknar spritsinne och av ren självbevarelsedrift nog borde låta det stanna vid enstaka öl, det är ju inte riktigt sunt att bli så berusad att man kaskadkräks utan förvarning.

Alla hans grejer ligger fint inknuffade huller om buller i nya garaget och det är ju knappast så att jag har packat och vikt grejer fint när jag bara hade några timmar på mig, allt ligger huller om buller i en jävla röra så han kommer ha massor att roa sig med. 

Svar på tråden Men ditt sabla fyllo!