Snart dags för dagis...
Hujedamej...
Vår lilla son är redan 15 månader och det är snart dags för inskolning på dagis! Det känns så himla fel, då jag mycket väl hade velat vara hemma med honom tills han är två år iaf! Men nu är mina mamma-dagar slut, och pappan får inga dagar pga att han jobbar i Norge. Så nu har vi inget val längre, jag måste börja jobba...
Jag tycker inte att barn under två år ska vara på dagis, de borde få vara hemma med sin mamma och pappa när de är så små!
Jag har själv jobbat på dagis och tycker inte att det är rättvist mot barnen då de måste vara där mellan 7-17.30, 5 dagar i veckan! de hinner ju knappast se sina föräldrar på veckodagarna, de blir ju uppfostrade på dagis! Många föräldrar skolan in sina små barn helst innan dem har fyllt ett år! Varför har så många så bråttom med att börja jobba? har man det så dåligt ställt kanske man borde ha tänkt till innan man skaffade 2, 3, 4 ungar!
Förstår inte hur mammor kan tycka att det är tråkigt att gå hemma och vara mammaledig! det är ju helt underbart att få se sitt lilla barn växa och utvecklas! Det finns ju så mycket att göra, det är ju bara upp till en själv vad man gör med den tiden!
Denna tid kommer aldrig tillbaka, kan man inte leva lite snålt i några år då, så man kan få vara så mycket som möjligt med sina barn?! Vara med dem, leka med dem, åka på aktiviteter tillsammans, som en familj.
Kariären hinner man med, man har många många år på sig att tjäna pengar om det är det man vill..
Jaa, jag tycker synd om vissa barn, så är det bara.
tack för mig, hej.