smulan8504 skrev 2012-08-02 09:06:05 följande:
Vi har levt så snålt som det går! Så jag kan TYVÄRR inte vara hemma längre, hade jag haft fler mammadagar att ta ut så hade jag förståss varit hemma längre!
Jag har till och med jobbat lite för att kunna vara hemma längre än i ett år.
3000 i månaden blir tyvärr för lite för oss, annars hade jag genast sökt det!
Jag måste tyvärr ha honom på dagis nu till hösten, MEN jag tänker inte ha honom där HELA dagar FEM dagar i veckan, den saken är klar! Då jobbar jag hellre mindre och lever SNÅLARE några år tills mina barn blivit stora! Det är väl upp till var och en hur man lägger upp ekonomin, hur mycket tid man vill spendera med sina barn! Jag lägger hellre ner mer tid på mitt barn i några än att leva som en pinsessa!
Det finns så mycket man kan dra in på när det gäller utgifter, så då gör jag det och är hemma så mycket som det bara går.
Resor, shopping, bil, till exempel, får komma sen!
Mammatilltvåprinsar, din kommentar var onödig och konstig?
Tycker att barn nu för tiden är oförskämda, har ingen respekt mot vuxna och beter sig konstigt! Drar inte alla över en å samma kam, men jag tror att detta kommer av att barn har växt upp på dagis och inte lärt sig vad som är rätt å fel. För lite tid med sina föräldrar.
Uppfostran har blivit alldeles för slapp hos många!
Ditt resonemang blir bara konstigare och mer motsägelsefullt allt eftersom. Man undrar ju om du verkligen tycker så här på riktigt?...
Stackars ditt lilla barn som kommer att bli oförskämt och börja bete sig konstigt, nu när det måste växa upp på dagis från så späd ålder! Eller?
Du generaliserar otroligt mycket, även om du hävdar att du inte gör just det. Egentligen borde jag veta bättre än att ge mig in i någon slags diskussion om saken, eftersom du bara verkar vara ute efter att provocera (vad du nu får ut av det).