• evil eye

Snart dags för dagis...

Du borde ju ha planerat din föräldraledighet lite bättre om du nu tycker att det är så hemskt med förskola!

• evil eye
    smulan8504 skrev 2012-08-03 10:54:04 följande:

Men vad är det som är så svårt att förstå? Varför denna irritation?

Jag tycker att barn borde få vara hemma med sin mamma och pappa tills de är två år och sen börja på dagis, jag tycker att dem är för små att börja på dagis när de är ett år! Hade ALLA fått den möjligheten att få vara hemma med sitt barn i ett par år hoppas jag att alla skulle ta den chansen!

Men många föräldrar vill/orkar inte vara hemma med sina barn i ens ett år, de vill iväg och jobba så snart ungen har ploppat ut ungefär! Varför är det så? Varför vill man då ha barn då man inte vill spendera tid med sitt barn? Varför har man så bråttom med att ha sitt barn på dagis då man har möjliget att vara hemma?

Jag förstår att ni som har svarat på denna tråd har skolat in era barn då de varit prick ett år, men varför..`?

Till och med inom barn och ungdomspsykiatrin har det visats att det inte är bra att vara på dagis innan tre års ålder!

Jag kan bara tala för mig själv, men mina två barn har varit runt 2 år när dom börjat på dagis. Så bara för att man svarat på din tråd, så har inte alla skolat in sina barn vid 1 års ålder. Dessutom går mina barn tre dagar i veckan och trivs kanon på dagis!
Svar på tråden Snart dags för dagis...