Hur mycket kostar era marsvin per månad?
Ser att detta är en äldre tråd men testar ändå.
Vi blir med marsvin här imorgon, bara ett som, har dock tänkt att skaffa en till som sällskap åt den senare men vill att den vänjer sig lite vid nya hemmet och får lite ro. Den har bott ihop med ett annat, för den kvinnan som har det tänkte att den hon hade innan skulle få sällskap osv för man skall ju ha minst två. Nå det fungerar inte den äldsta bråkar med denna väldigt mycket, bits och har sig. Den vi får hem är drygt 6 månader gammal och alltså ganska ung då.
Vad skall jag tänka på förutom alla bra tips gällande mat och strö som redan står här i tråden. Hur introducerar man marsvin för varandra, skall de bo i samma bur eller varsin osv. Jag har aldrig haft något marsvin skall tilläggas är mer katt och hund människa och såna finns här med.
Någon som fått katt och marsvin att gå ihop? Har en kattunge i samma ålder som marsvinet, därav frågan, de två äldre jag har skulle jag aldrig våga låta marsvinet umgås med alls, de är rakt igenom jägare av rang. Tänkte mest att de kanske funkade med dessa unga.