Katten attackerade mig när sonen skrek!
Hej!
Det är såhär, jag har en son som är åtta månader, och två katter en ena är 4 år och jag har haft henne sen hon var 8 veckor.
Nu till det som har hänt, i morse så ramlade min son och slog sig och han blev jättejätte ledsen, GALLSKREK. Så jag löft snabbt upp honom och försökte trösta, från ingenstans så kommer katten och attackerar mig, hon klöser sig fast i mina ben och biter allt vad hon orkar fräser och skriker, morrar ja är helt galen så jag försökte sparka bort henne, men hon gick till attack igen, som tur var hade inte sambon åkt till jobbet än så han fick tag i henne, fick lyfta henne i nackskinnet och bära ut henne på balkongen då hon var helt galen..
Nu till frågan? Vad ska jag göra? Hon har ALDRIG visat nån aggressivitet förut , och efter att det här hände så går hon bara runt och morrar och trycker i ett hörn.
Vad ska jag göra? Alltså mina ben är sönderrivna med stora djupa sår, jag är livrädd för att hon ska gå på sonen, men det var som att hon skyddade honom mot mig, eftersom att han grät i min famn och då kanske hon trodde att jag gjorde illa honom. Jag vågar inte chansa och hon har inte fått vara i närheten av vår son på hela dagen, men det känns så grymt att avliva henne men jag har redan hört runt om någon utan barn kan tänkas ta henne!
Det är ju trots allt min första "bebis" och hon ligger mig varmt om hjärtat och det är inte att BARA avliva en familjemedlem även om jag funderar på att göra det efter det här beteendet. Ska till veterinären med henne i morgon!
Tips tack och gärna om någon har varit med om något liknande! Tack på förhand