• Caaarroo

Katten attackerade mig när sonen skrek!

Hej! 

Det är såhär, jag har en son som är åtta månader, och två katter en ena är 4 år och jag har haft henne sen hon var 8 veckor.

Nu till det som har hänt, i morse så ramlade min son och slog sig och han blev jättejätte ledsen, GALLSKREK. Så jag löft snabbt upp honom och försökte trösta, från ingenstans så kommer katten och attackerar mig, hon klöser sig fast i mina ben och biter allt vad hon orkar fräser och skriker, morrar ja är helt galen så jag försökte sparka bort henne, men hon gick till attack igen, som tur var hade inte sambon åkt till jobbet än så han fick tag i henne, fick lyfta henne i nackskinnet och bära ut henne på balkongen då hon var helt galen..

Nu till frågan? Vad ska jag göra? Hon har ALDRIG visat nån aggressivitet förut , och efter att det här hände så går hon bara runt och morrar och trycker i ett hörn. 

Vad ska jag göra? Alltså mina ben är sönderrivna med stora djupa sår, jag är livrädd för att hon ska gå på sonen, men det var som att hon skyddade honom mot mig, eftersom att han grät i min famn och då kanske hon trodde att jag gjorde illa honom. Jag vågar inte chansa och hon har inte fått vara i närheten av vår son på hela dagen, men det känns så grymt att avliva henne men jag har redan hört runt om någon utan barn kan tänkas ta henne!

Det är ju trots allt min första "bebis" och hon ligger mig varmt om hjärtat och det är inte att BARA avliva en familjemedlem även om jag funderar på att göra det efter det här beteendet. Ska till veterinären med henne i morgon!

Tips tack och gärna om någon har varit med om något liknande! Tack på förhand 

• Svar på tråden Katten attackerade mig när sonen skrek!
  • Caaarroo
    läckerbit skrev 2012-07-26 22:55:07 följande:
    Men är du allvarlig? Ja, katten försökte hjälpa till. Genom att sparka på henne i stället för att försöka hålla dig lugn spetsade du till situationen. Rätt åtgärd är att någon som är lugn med fast hand tar henne och visar henne att det inte är någon fara.
    Jag är allvarlig, om man inte har några byxor på sig och har en galen katt som hänger fast i huden så gör det ganska ont och när jag skriver sparka så menar jag ju inte att jag sparkade henne allt vad jag orkar precis men jag försökte fösa undan henne med benet om det låter bättre.. Så det fanns lixom ingen chans att jag skulle ha gjort illa henne med det jag gjorde, och sambon löft försiktigt i nackskinnet samtidigt som han höll under rumpan för att det var enda sättet att ta henne då hon försökte attackera sambon också. 

Jag skrev inte så genomförligt och det kanske lät lite hårt, jag skulle ALDRIG skada min lilla bebis!
    Men jag blev livrädd!

Ja jag får kolla med veterinären, nu är sovrumsdörren stängd, sonen sover där och hon ligger utanför och vaktar om jag, sambon eller framför allt andra katten närmar sig så morrar hon och fräser. Jag har satt mig på golvet, gett henne skinka en liten ostbit jag försöker visa att jag är som vanligt och snäll men hon är jättekonstig. 
  • Caaarroo

Ska bara visa så ni förstår vad jag pratar om, inga små rivsår inte utan AJAJAJ!!!

Och det där är bara där det är "värst" sen har jag sjutton tusen små sår...
  • Caaarroo

Ja alltså prio ett är verkligen INTE att avliva henne och jag vill inte att hon hamnar hos vem som helst! Men jag blir livrädd av tanken att hon skulle kunna riva sonen sådär i ansiktet. Då är han ärrad för livet! Jag skiter ju i mig egentligen men det är ju skillnad när det finns barn med i bilden! Och för att förtydliga ännu en gång så gjorde vi INTE illa henne!

Jag älskar den här lilla krabaten och det skär i hjärtat, vågar jag chansa och ha henne kvar? Skulle hon skada Alvin så skulle jag ALDRIG förlåta mig själv! Och hon har ju ALDRIG gjort något liknande förut!! :(

Juste stelkramp har jag inte haft en tanke på! Då blir det doktorn i morgon!

• Caaarroo

Ja jag får avvakta ett par dagar men hon får inte vara nära sonen så länge hon beter sig såhär! Men shit vad ont jag har i benen! Jävlar i mig! Men du som verkar kunnig morbidyouth, ska man ha fullt skydd mot stelkramp när det gäller katt? Hon är fullt vaccinerad och går på årliga kontroller! Vet inte om det spelar in men jag kanske ska ta en tur till doktorn i morgon!

• Caaarroo

Tack för info Edda2! Jag vill ju inte gå runt och vara rädd för henne! Och vill att hon ska känna art jag utgör något hot. Dom är innekatter båda två, men jag kollade igenom såren nu och dom är jätteröda och svullna så kanske ska ta en tur till doktorn i morgon jag med! Ååh hoppas det går över på ett par dagar!

Just nu springer hon och vaktar på andra katten som bara går runt, så fort andra katten kommer nära så morrar hon, burrar upp sig och fräser! :/

• Caaarroo

Okej ja då åker jag till doktorn i morgon! Nedsatt känsel har jag inte men såren är nu väldigt röda och svullna, svider och bultar i dom! :(

• Caaarroo

Jag har inget sånt hemma tyvärr. :/

Avvaktar tills i morgon och förhoppningsvis är såren bättre då! Några blev ju riktigt djupa, på ett ställe tror jag hon fick ner hörntanden ordentligt för där känns det djupare under såret eller vad man ska säga! Och det är en blodansamling där. Jag svänger förbi doktorn när jag ska till veterinären, dom har drop in mellan 9-12 så det är lugnt!

Tack för all omtanke!

• Caaarroo

Nu har jag varit hos doktorn och fått penicillin, nästa blir till veterinären!

• Caaarroo

Nu har vi varit hos vet! Inga fel på katten, röntgen och ultraljud gjordes inget billigt besök... Han trodde också att hon försökte försvara bebisen men resonerade som mig att vågar man chansa!! På eftermiddagen sov sonen så då hämtade jag katten gav henne lite godsaker sen fick hon gosa i mitt knä, och har luktat på rivsåren på benen och varit "normal" tills sonen vaknade, då sprang hon runt och vaktade så den andra katten inte fick komma nära, morrade och fräste! Så jag vet inte, varför är hon arg på andra katten? Hon har ju inte gjort något fel...

Svårt det här, men det lutar åt att hon får flytta till en annan familj utan barn eller tankar på att skaffa! Men det tar ju emot som fan, urs vad jobbigt det här är! Jag avvaktar ett par dagar så får vi se, beter hon sig likadant så har vi inget annat val! Och det är ju bäst för henne om hon är stressad hela tiden!

• Caaarroo

Jag bryr mig inte ens om omänskliga kommentaren där man skulle plåga ihjäl en familjemedlem. Så har ni inget vettigt att skriva så kan ni läsa en annan tråd!

Grejen är den att hade hon skadat min son så hade jag gjort mig av med henne samma sekund som det hände. Då menar jag inte avlivning som första alternativ utan snarare SISTA... Men nu skadade hon mig, och vad jag kan läsa av hennes beteende så skyddade hon min son! Visst, det kommer jag aldrig få veta, men jag hoppas och tror verkligen att så var fallet!
    Sen kan jag inte veta säkert om det är så det var, jag hoppas iaf på det! Men hon morrar fortfarande efter andra katten och veterinären förstod inte och kunde inte heller förklara hennes beteende!

Jag håller tummarna, håller sonen en bit ifrån henne, har det lugnt och stilla hemma och förhoppningsvis så händer det inte igen.

Jag vill inte kasta ut henne, köra på full värme i micron, inte avliva och framför allt inte lämna bort henne! det är MIN katt, en familjemedlem och jag ska göra allt jag kan för att hon ska bli som vanligt igen!

• Caaarroo

Och sen ska jag köpa Feliway på måndag! :) tack för tips från alla vettiga människor. :)

• Caaarroo

Idag har hon varit betydligt lugnare och kommer till mig för att gosa, kurrar och beter sig mer som vanligt! Så hoppas det går över! Det verkar gå åt rätt håll iaf!

Svar på tråden Katten attackerade mig när sonen skrek!