• Ellan92

Katten attackerade mig när sonen skrek!

Caaarroo skrev 2012-07-26 23:32:18 följande:
    Ja jag får avvakta ett par dagar men hon får inte vara nära sonen så länge hon beter sig såhär! Men shit vad ont jag har i benen! Jävlar i mig! Men du som verkar kunnig morbidyouth, ska man ha fullt skydd mot stelkramp när det gäller katt? Hon är fullt vaccinerad och går på årliga kontroller! Vet inte om det spelar in men jag kanske ska ta en tur till doktorn i morgon!
    du ska gå till doktorn, det är full stelkrampsspruta som gäller .
    Kattbett av svenska katter kan vara farliga även dom ,

är det rött omkring såren och rivmärkena ?
    Har du nedsatt känsel ?
    stel ? 
  • Ellan92
    Caaarroo skrev 2012-07-26 23:51:40 följande:
    Okej ja då åker jag till doktorn i morgon! Nedsatt känsel har jag inte men såren är nu väldigt röda och svullna, svider och bultar i dom! :(
    Du kan behöva antibiotika
  • Ellan92
    Caaarroo skrev 2012-07-27 00:02:22 följande:
    Jag har inget sånt hemma tyvärr. :/

Avvaktar tills i morgon och förhoppningsvis är såren bättre då! Några blev ju riktigt djupa, på ett ställe tror jag hon fick ner hörntanden ordentligt för där känns det djupare under såret eller vad man ska säga! Och det är en blodansamling där. Jag svänger förbi doktorn när jag ska till veterinären, dom har drop in mellan 9-12 så det är lugnt!

Tack för all omtanke!
    vi har en katt som ofta får sina ryck ! Hehe ... min mamma hamnar alltid på antibiotika, sin stelkramsspruta har hon fått uppdaterad, sist antibiotika i dropp, o det brukar se mindre ut än dina märken :) 
Svar på tråden Katten attackerade mig när sonen skrek!