Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Leya skrev 2012-09-30 11:28:28 följande:
    och här hade jag då för sjuttiälfte gången försökt ha en dialog kring det här med om det är vettigt eller inte att använda hen för att "dölja" ett kön för att nån/några anser att könet är irrelevant. Flört Dorian, du kan så jävla mkt om det här med ord. nu är jag lite humoristisk, eller gör ett tragiskt försök till att vara iaf.....
    Tomte jag tänker inte gå in i nån galen "kasta-paj-diskussion" och göra nåt tarvligt försök till att sätta sig på varandras åsikter och vara den smartaste i gänget....jag undrade faktiskt på riktigt för att jag kan tycka att det är intressant..och OM jag får vettiga argument så kanske jag även ändrar åsikt...det är väll lite så man för en argumentation?

Jag trodde jag svarade på din fråga!? Vad är det du känner att du inte fått svar på?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-30 12:18:12 följande:
    Hmm, ja det var nog lite slarvigt men jag var lite stressad.

Om jag tar det så här i stället. Som du vet brukar jag mest skriva i främlingsfientliga SD-trådar. Där är upplägget nästan exakt detsamma som här; det existerar en konspiration konspiration mellan staten och media i syfte att indoktrinera svenska folket att acceptera invandring och dess konsekvenser. Klimatet som möjliggör konspirationen kallas politisk korrekthet, men skulle lika väl kunna kallas "det heliga svenska statsproklamerade invandrarkramandet" i analogi med Fabers teologi.
    När någon från SD-hjärntrusten får frågan varför Sverige tar emot invandrare brukar de aldrig komma längre än till pk-argumentet, men ibland kan detta kombineras med ett lönedumpningsargument och något slags märkligt landsförräderiargument för personlig ekonomisk vinning.

Alltså,  hela den här diskussionen är surrealistisk, dels för att Fabrarna går igång så enormt för ett litet hens skull och dels för att upplägget är exakt detsamma som de främlingsfientligas, dvs att man redan på förhand har bestämt vad "hen-feministerna" eller "invandrarkramarna" tycker, tänker och vilka syften de har.

Vad jag var ute efter var alltså vilka syften hen-användarna har enligt den dolda agendan. Fabrarna kommer aldrig längre än till den dolda agendan, konspirationen och den heliga svenska statsfeminismen.

Min gissning är att fabrarna  misstänker att den dolda agendan  innebär en bred statsfeministisk attack på det svenska språket där hen bara är en första liten trevare och att den dolda agendans syfte med hen inte är att pronomet ska utgöra ett komplement till hon och han utan att hen ska ersätta dem fullständigt.

Och därefter har vi alla andra ord i svenska språket som formats utifrån oss män som norm. Jag tror alltså att fabrarna fruktar att batikhäxorna smider hemska planer som går ut på att erövra svenska språket.

Nu retades jag iofs mest. Flört

Men ja, jag tror det också. Jag kan inte annars förklara reaktionen. Den är så bortom alla vettiga proportioner.  
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-30 12:38:52 följande:
    mja, det jag egentligen är nyfiken på kring dialogen "hen" är varför det är viktigt att "dölja" ett kön när man (de som anser det alltså) anser att det är irrelevant att säga han eller hon.

fast som ovan svar på ett annat inlägg till dig....LINGONBOLL.
    Tomte
    du behöver inte svara längre, för jag har som sagt tappat både trådar och intresse för svar...just NU iaf. men städa vill jag fan INTE göra. fortsätt roa med denna underhållande tråd.
    tack!! {#emotions_dlg.flower}

Det är inte viktigt, oftast. Men ibland vet man inte könet. Och ibland finns det praktiska eller etiska skäl till att dölja könet. Till exempel om ett avslöjande av könet riskerar att göra folk partiska i en fråga, eller om det kan riskera att avslöja vem det handlar om.
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-30 12:35:34 följande:
    jag tar tbx det där med svåra ord, jag överdrev bevisligen en aning för jag hittar inget när jag scrollar tbx Flört ber om ursäkt för det. DET va fan ett påhopp av mig Tyst sry.

däremot tycker jag fortfarande att "feministisk dödspatrull" är svinroligt. DET ordet kanske jag börjar använda frekvent. i helt fel meningar. bara för å se om nån reagerar lixom. fast nu gled jag ner i diket igen. jag har bara tappat min egen tråd en aning i den här lååååånga tråden.lingonboll va ett nytt intressant ord som säkerligen kan komma till användning i mitt vokabulär. jag skulle nämligen behöva fylla ut det med lite annat än bara svordomar Drömmer  känns lite som jag förstör hela den här tråden nu, fast egentligen tror jag den gick å tog livet av sig litegrann för längesen... jag är en jävel på att alltid tycka mkt om allt möjligt....nu vet jag knappt vad jag tycker längre...förutom att jag känner mig road av allt skrivande för att jag undviker att tvätta och städa idag.

Tog det inte som ett påhopp, det är lugnt.
  • Dorian Ertymexx
    likeabaws skrev 2012-09-30 14:00:13 följande:
    trådskaparen: du borde ha en av mina tavlor på väggen!
    alla mina vänner har varsin och lite folk runt om i landet! Cool

Jag vill ha en egen: "FUCK han/hon, jag är en individ!"
  • Dorian Ertymexx
    likeabaws skrev 2012-09-30 14:07:57 följande:
    Eller så är du vad du är och är lika bra ändå?
    ..så länge du inte är en mördare!
    Men det tror jag inte, så...

...GO YOU! Skål

My point exactly. Jag är den jag är. Vad som dinglar mellan benen på mig är en väldigt liten del av det hela. Jag är brunhårig, brunögd, stornäst, överviktig, under medellängd, lättfrusen, vinterdeppig, tidigare utbränd, intellektuell, skrivglad... Allt det är lika viktigt som vad mina kromosmer, hormoner och morfologi säger. Rätt trist att hela tiden ses som just bara "du där med snoppen".
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-30 14:11:43 följande:
    Jag har inte kastat några pajer här förutom mot hungriga troll och så jag är ingen fara för seriösa.{#emotions_dlg.flower}

Jag håller med dig att vi inte ska gömma, att vi är män och kvinnor och allt som förenar oss och där vi skiljer oss åt ska inte skuffas undan utan ha en naturlig plats i ljuset. Däremot ycker jag inte att ett kön ska synas på bekostnad av det andra så som det varit historiskt och fortfarande till viss del är.

Att använda mannen som norm är ju också ett sätt att (omvänt) gömma och det är väl där jag ser att hen fyller en av flera funktioner. Jag kan bli lite trött less på att läsa han, han, han i texter som riktar sig till båda kön. Det känns inte alls han i allmän bemärkelse. Det känns som man bara vill vända sig till män och att jag inte är med ungefär som om det hade stått barn när man även menar alla vuxna. Och jag har börjat tröttna på man. Att inte det är borta sedan länge är ju bara kollektiv språklig slöhet.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-30 14:12:57 följande:
    Aha så om man höjer hen till skyarna så är man en seriös debattör oavsett vilken retorik man nyttjar, om man är motståndare är man troll.

Som Dorian brukar säga, check!

Nej. Om man diskuterar sakligt, lugnt, med fakta, utan att måla på folk åsikter de inte har och försöka avverka hela boken om dåliga retoriska grepp och härskartekninker är man en seriös debattör, oavsett åsikt.

Om man gör som du och Faber, alltså motsatsen till ovanstående, så är man en dålig debattör, oavestt åsikt.

Inte för att jag tror att du kommer läsa eller bry dig, men jag bjudet på det.     
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-30 14:22:58 följande:
    Nä, du är en DORIANCool

">

(fast med Dorian istället)
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-30 14:46:47 följande:

Ja, men vad är det  värsta som skulle kunna hända? Att alla oavsett biologiskt kön kan vara som de är utan att begränsas av trånga könsroller? Och det är du emot för att...?

Tänk vad pinsamt att gå fram till en långhårig blondin i fin klänning, klämma'na på rumpan - och så är det en MAN!!! Alla kommer ju tro att man e BÖG!!! Flört
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!