FMGA skrev 2012-09-30 12:18:12 följande:
Hmm, ja det var nog lite slarvigt men jag var lite stressad.
Om jag tar det så här i stället. Som du vet brukar jag mest skriva i främlingsfientliga SD-trådar. Där är upplägget nästan exakt detsamma som här; det existerar en konspiration konspiration mellan staten och media i syfte att indoktrinera svenska folket att acceptera invandring och dess konsekvenser. Klimatet som möjliggör konspirationen kallas politisk korrekthet, men skulle lika väl kunna kallas "det heliga svenska statsproklamerade invandrarkramandet" i analogi med Fabers teologi.
När någon från SD-hjärntrusten får frågan varför Sverige tar emot invandrare brukar de aldrig komma längre än till pk-argumentet, men ibland kan detta kombineras med ett lönedumpningsargument och något slags märkligt landsförräderiargument för personlig ekonomisk vinning.
Alltså, hela den här diskussionen är surrealistisk, dels för att Fabrarna går igång så enormt för ett litet hens skull och dels för att upplägget är exakt detsamma som de främlingsfientligas, dvs att man redan på förhand har bestämt vad "hen-feministerna" eller "invandrarkramarna" tycker, tänker och vilka syften de har.
Vad jag var ute efter var alltså vilka syften hen-användarna har enligt den dolda agendan. Fabrarna kommer aldrig längre än till den dolda agendan, konspirationen och den heliga svenska statsfeminismen.
Min gissning är att fabrarna misstänker att den dolda agendan innebär en bred statsfeministisk attack på det svenska språket där hen bara är en första liten trevare och att den dolda agendans syfte med hen inte är att pronomet ska utgöra ett komplement till hon och han utan att hen ska ersätta dem fullständigt.
Och därefter har vi alla andra ord i svenska språket som formats utifrån oss män som norm. Jag tror alltså att fabrarna fruktar att batikhäxorna smider hemska planer som går ut på att erövra svenska språket.
Nu retades jag iofs mest.
Men ja, jag tror det också. Jag kan inte annars förklara reaktionen. Den är så bortom alla vettiga proportioner.