Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-09-29 18:27:46 följande:
    Du är naturligtvis könsförrädare eftersom du försvarar genusmodellen precis som feministerna kallar kvinnor som har ett förhållande med män för könsförrädare.

Vet du, jag har hängt med feminister hela mitt vuxna liv, och varit ihop med ett gäng, och ingen har kallat dem för könsförrädare, oavsett hur många män de varit ihop med. Återigen gör du dig dummare genom att gå på vanföreställningar snarare än att ta reda på fakta.

Och om du anser att jag förråder dig, tja, sucks to be you. Jag slåss för mäns rätt att få vara vad de vill, klä sig hur de vill och bete sig som de behagar. Om du tycker det är så hemskt så är du en väldigt liten människa.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-29 18:54:02 följande:
    det kanske är så att just du bara tycker att det är ett ord medans många andra som vill implementera ordet ser det som en del i jämställdhetsarbetet. jag har ju läst om många som tycker att vi placerar människor i fack och könsroller gm att säga han eller hon när det (enligt vissa) är irrelevant. (som jag skrev i det du svarade på ovan).....det vore väll en kraftig underdrift att påstå att hen ENBART är ett ord utan nån värst stor innebörd? i så fall borde vi ju likväl även kunna skita i det och fortsätta använda orden vi har, eller hur? sammalika åt båda håll så att säga. varför göra en grej av ordet om det bara är ett ord? är det för att vi tycker vi har för få ord som vi måste ha ett till?

Ingen vill implementera ordet. Det finns inget kommando, ingen order, inget politiskt beslut att ordet ska användas av folket. Det fungerar inte så med språk, har aldrig gjort och kommer bara göra det med de mest galna av diktatorer. Språk föds, växer och dör med de människor som talar det.
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-29 18:54:02 följande:
    det kanske är så att just du bara tycker att det är ett ord medans många andra som vill implementera ordet ser det som en del i jämställdhetsarbetet. jag har ju läst om många som tycker att vi placerar människor i fack och könsroller gm att säga han eller hon när det (enligt vissa) är irrelevant. (som jag skrev i det du svarade på ovan).....det vore väll en kraftig underdrift att påstå att hen ENBART är ett ord utan nån värst stor innebörd? i så fall borde vi ju likväl även kunna skita i det och fortsätta använda orden vi har, eller hur? sammalika åt båda håll så att säga. varför göra en grej av ordet om det bara är ett ord? är det för att vi tycker vi har för få ord som vi måste ha ett till?

Jag sade för övrigt inte att ordet inte har en innebörd, alla ord har en innebörd.

Men jag gissar att du menar laddning. Och det är samma där - alla ord har laddning. Men vad laddningen består i är ytterst individuellt. Jag reagerar starkt på ordet "bidragsberoende", som jag tycker är ett vedervärdigt ord. För mig och folk som känner som jag är ordet väldigt starkt och obehagligt. För andra är det neutralt, och för några rentav positivt. Samma sak med hen. Skillnaden är att jag inte går ut och gapar om att förbjuda eller kväsa ordet "bidragsberoende". Lika mycket för att jag är för språklig frihet som jag är för att jag vet att det vore helt kontraproduktivt att försöka stoppa ord. Folk använder de ord de vill, helt oavsett hur mycket vissa gapar och skriker om feministiska dödspatruller. 
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-29 18:43:31 följande:
    Jag tror att Faber med flera anar en dold agenda, där hen bara är första delen i en kamp från feministerna för att erövra språket och förvandla det till någon som påminner om Brantenbergs "Egalias döttrar". Annars blir det nära nog omöjligt att förstå de starka reaktionerna på ett stackars litet "hen".

Jag an förresten bjuda på en hen-diskussion från SVT:s Gomorron Sverige då två äldre personer fullständigt missförstått pronomets användningsområde och deras lite märkliga reaktioner då de får förklarat dess funktion. Andra inslaget, efter diskussionen om Affärsplan Sverige.

www.svtplay.se/klipp/320997/gomorron-sverige-... 

Inte ofta jag känner att jag behöver rätta dig, men... du behöver inte ana. Faber och Element har tydligt förklarat att de vet, inte anar, att det finns en "dold agenda". Inte så väl dold, uppenbarligen, om feminismen okunniga, uselt belästa personer som de känner till det, men hey, om Expressen kan hitta alla "hemliga sexfester" som kändisarna går på så... Drömmer

Det är foliehattande på väldigt hög nivå.  
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-29 20:51:07 följande:
    hej, jag är feminist. Och GIFT med en MAN. Kan du vara snäll och använda någon annan retorisk figur än halmdockan? Det börjar bli lite enahanda nu.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-29 21:08:33 följande:
    Då är du en hycklare och dina medsystrar borde utesluta dig.

Nu hör du bara hemma som inbo hos orcherna i Moria.
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-29 20:57:35 följande:
    alltså lite överdrivet när vi pratar kommando och order. yttepytte överdrivet Flört
    men implementera är det dock många som vill. kanske inte du, men andra som tycker att det är irrelevant att använda han eller hon för att könet inte har nån betydelse. då är dialogen helt annorlunda..ordet hen ska och bör användas för vissa tycker att det är det enda korrekta. men nu ska jag jobba igen så jag hinner inte förklara mer hur jag menar Tomte

Alltså, det är svårt att implementera spridandet av ett ord. Man kan iofs använda det i officiella kanaler, låta ens företrädare använda det i tal och pressmeddelanden, men trots det så hänger ett ords fortlevnad alltid på att folk vill använda det. Det går inte att implementera ord uppifrån. Tänk efter själv - man har uppifrån döpt om städare till lokalvårdare. Men hur många säger faktiskt lokalvårdare? Har för mig att det finns ett ännu nyare ord som används ännu mindre. Samma sak med dagis som blev förskola. Många säger ändå dagis. Och de orden har ändå de facto kommit uppifrån, något sådant har inte skett med hen, som enbart växt från gräsrötterna under flera årtionden.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-09-30 09:47:11 följande:
    Vaaa? Menar du att alla feminister är lesbiska?

FYI jag är också feminist, och GIFT med en MAN.

Åh, är du också rasförrädare, som Knyttan?
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-30 11:21:27 följande:
    hehe det mest humoristiska överlag är att INGEN verkar svara på varandras egentliga frågor utan fokusera på feminism eller att svänga sig med gulliga (läs: svååååra) ord. här handlar det nog mer om att sätta sig på nån än om att ha en vettig argumentation. jag försökte faktiskt få svar på några av mina frågor en stund, men jag gav upp. ärligt så är det här en av de mest knasiga trådar jag lagt mig i Flört

Nja. Många har försökt svara på både Fabers, Elements och andras frågor. De har liksom bara gett upp när de märker att det inte spelar någon som helst roll vad de svarar. Knyttet hade kunnat svara "Hiphop-tipptopp lingonboll klingonsallad alexanderplatz" och ändå fått ett "ONDA FEMINISTER VILL KAPA MIN KUUUUUK!!!" till svar.

Och svåra ord..? Vilka ord är svåra menar du? Glad  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!