Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-09-27 17:18:57 följande:
    Vindkraft kan aldrig ersätta vattenkraft och kärnkraft.

Och lokomotiven kunde aldrig ersätta häst och vagn. Och datorer är bara en fluga. Jaja.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 17:29:15 följande:
    Du kanske skall räkna lite och gå till en fackbokhandel och införskaffa litteratur i ämnet. Vindkraften byggs ofta för lång ifrån abbonenterna. Ja det blir ju miljövänligt när miltals med ledningsgator skall byggas för att ansluta till det befintliga nätet.

Ett kraftverk har låg verkningsrad sett till totala antalet timmar per år och den största svagheten är att strömmen inte kan lagras. För att ersätta vatten och kärnkraft måste vi täcke enorma ytor. Jag antar att du hyllar kolonialismen, skövla Norrland, vad spelar några korkade lantisar för roll när vi skall dricka latte och diskutera genusteorier.

NU ja. De första kolkraftverken var inte heller särskilt effektiva. Första kärnkrafverken var rena mardrömmen jämfört med de modernare (som iofs fortfarande är en usel idé). Teknologi utvecklas konstant. Att det är halvdant idag betyder inte att det ALLTID kommer vara så, vet du.

Men det är milt sagt OT. Poängen är att världen förändras. Konstant. Lev med det.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 17:30:11 följande:
    Mänskligheten led ju oerhört av att hen inte fanns. Typiskt förrädare att komma med sådana långsökta argument.

Förrädare? Vem förråder jag, menar du?

Ett litet tips, vill du tas på allvar, skippa hysterisnacket. Just nu låter du mest som killen i svart i det här klippet:

">

(30 sekunder in i klippet)

• Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 18:43:31 följande:
    Mänskligheten skulle må bra av att göra sig kvitt mobiler eller lägga restriktioner på användandet.

Och då var vi där igen. Du vet bättre än alla andra hur de ska sköta sina liv, hur de ska använda teknologi, vilka ord de ska använda... delusions of godhood much?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-27 19:43:13 följande:

Har gjort, men han är så jävla ivrig att prata med någon som inte vill prata med honom att han ikläder sig nya identiteter.

Japp. Och så fort man inser vem det är, ignorera igen. Det är som med en ouppfostrad valp, man får kämpa litet för att lära den hur man beter sig som folk.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-27 19:53:32 följande:
    Jo, jag vet. Och om ett gott skratt förlänger livet så kan man nog bli hur gammal som helst genom att läsa vissa henmotståndares argumentation - eller snarare brist på förmåga att argumentera.

På det viset kan man nog också finna en naturligare koppling mellan hen och höna än den som vissa gör till engelskan, i det gamla svenska uttrycket hönshjärna.

Eller så kan man säga att de gör en hen av en feather. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-27 20:41:09 följande:
    Och i dessa ingår 13% som tycker ordet är "Okej men kommer aldrig att använda det!"

33 - 13 = 20

20% > 0,1%
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-27 21:21:55 följande:
    Jag tänkte snarare på att min association om vad en sådan stavning betyder inte hindrar Element från att använda den medan han tycker att jag ska sluta använda hen på grund av associationer som det väcker hos honom.

Det jag försökt påpeka också. Ironin är strålande som en morgonsol.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 21:34:24 följande:
    Exakt.

Skönt att du har självinsikt i alla fall.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!