Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:04:22 följande:
    Jag tolererar inte den här skiten. Bara så ni vet. Jag sätter ner foten!
    DEN HÄR TRÅDEN HETER INTE "MOBBA JELLY"

Den heter heller inte "hitta på foliehattshistorier om en grupp som skulle sätta nazisternas judemyter på skam". Ändå görs det något helt magnifikt mycket om feminister.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:13:57 följande:
    Du skrev "Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!"
    Ja.

Undermeningen är:  räkna manhaftiga flickor som pojkar, och feminina pojkar som flickor.

Och du tycker inte att det låter konstigt?
    Jag tycker det låter helt koko.

Det är DIN tolkning, inte vad Plutteli skrev. Vi som vet bättre vet att "pojkflickaktighet" knappast behöver bero på något "fel", utan kan vara personlighetsdrag, eller att (o hemska öde) flickan i fråga inte blivit itutad att hon ska vara en barbiedocka resten av livet.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-09-23 18:23:13 följande:
    Att ha "fel" kromosomuppsättning är mer än att bara vara manhaftig tjej och feminin pojke, att du sen av ren okunskap vägrar se det och dessutom är arrogant nog att inte ens bry dig om att ta reda på fakta utan istället ångar på med dina inskränkta tankar om det hela är ju egentligen bara ditt problem när folk ser dig som korkad, intelligenstester eller ej.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-23 18:36:34 följande:
    Vi har ju haft ganska många diskussioner genom åren du och jag och du vet ju mycket väl att jag är man.

En klar nackdel med hen är ju att det kan användas i förolämpande syfte men min tro är att det bara är pojkarna med knallpulverpistoler som fyrar av i det syftet

Tror du sköt dig själv i foten där, men det gör ju inte så mycket mot bakgrund av de vapen du har förmåga att bruka. 

Fast nog är det roligt att det ska till en henhatare för att hen ska missbrukas i avkönande syfte.

Det är också min uppfattning att det är er själva ni utgår från när ni försöker bedöma hur andra använder hen. 

Litet som när SD-are använder ordet "kulturberikare".
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:46:02 följande:
    Jag har sett hur du svarar folk som inte håller med dig så jag vet inte om jag ids lägga några kalorier på det.

Då kan du svara mig istället.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:41:13 följande:
    Så fort någon hävdar att statsfeminismen existerar och att den bygger på genusmodellen så förlöjligas ju vederbörande medelst barnsliga metoder. Då drar man slutsatsen att de som förlöjligar är genusmodellens förkämpar, varför skulle de annars gå till så starkt angrepp?

Intressant tolkning. Med samma logik så betyder det att ju mer man förnekar att det finns ett patriarkat och ett system som förtrycker kvinnor med normer, traditioner och kultur, desto mer är man en potentiell kvinnomisshandlare och våldtäktsman, eller, ja, kanske "bara" en manschauvinistisk gubbjävel då!?
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 18:53:23 följande:
    Det är väl klart att den finns men poängen var att folk uppenbarligen inte vill att den skall ut i ljuset för granskning. Vilken grupp är det som har något att förlora på det?

Och igen då - statsfeminismen är så stark och så hemlig att F! är mer mobbat än SD, medan politikerkvinnor idag oftare förespråkar "särartsfeminism" (läs: antifeminism) än något annat.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-23 19:12:54 följande:
    Du har nog missförstått. Det är ingen tävling om vem som värvar flest till sin sida, men om du känner dig lyckligare av att tillhöra en majoritet så gör du det. 

Men hur var det nu? Skulle du sluta skriva i den här tråden eller inte för att du har sagt både och i samma inlägg.

Och någon hen-maffia finns inte här. Inte ens en liten minikonspiration. Bara människor som var och en för sig väljer att använda pronomenet hen.  

Varför ser jag Brad Pitt framför mig nu? "The first rule of the Hen-maffia is: you do NOT talk about the Hen-maffia!" Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.

Och hur smart är det?
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 19:41:25 följande:
    Inte lika tom som din, den verkar ju fylld av vanföreställningar att din dotters livsutrymme beskärs på grund av yttre krafter.

*suckar trött' Ja, för du vet ju precis hur det är att vara BÅDE man och kvinna.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!