FMGA skrev 2012-09-23 16:49:56 följande:
Jag brukar försöka anpassa mig till den jag diskuterar med - även om jag självklart misslyckas ofta.
Ur mitt perspektiv är vår diskussionen onödig eftersom den inte har med sakfrågan att göra.
Jag rekommenderar fortfarande att du tittar på dina inlägg i den här tråden ur perspektivet "Hur behandlar jag själv de jag diskuterar med? Vilken respekt visar jag dem?
Mitt perspektiv angående den här trådens psykologi är att den angavs redan från början av TS som förklarade att hen mår mycket dåligt av att andra använder hen. Det innebär förmodligen att tråden fungerar som en avstjälpningsplats för hen-motståndare där de kan lägga sina affekter på hög och i stället fungera bättre i ett vanligt sammanhang där hen kan dyka upp när de minst anar detta.
Ur det perspektivet hade det varit bättre att skapa en sluten diskussionsgrupp, typ: "Vi som hatar hen".
Där hade samstämmigheten blivit total; begrepp som helig statsfeminism, batikhäxor eller talibanfeminister hade aldrig blivit ifrågasatta.
Men eftersom tråden är offentlig får nog hen-hatarna vackert finna sig i att få sitt hat ifrågasatt.
Du och jag har väl knappt haft något att göra med varandra - och en personlig diskussion oss emellan har nog små förutsättningar att leda någonstans.
Men vad jag säger är att valet är ditt: Som man ropar får man ofta svar.
Och: Klicka gärna på visa endast Jellybeanbaby i syfte att se hur du brukar ropa.