Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 15:46:25 följande:
    Vad får man om man vinner ett "dare"?

"Säg ett ord utan symbolisk laddning. I dare you."

Ja det gjorde jag. "att" har ingen laddning. Pay up!

Det har visst en laddning. Annars hade vi klarat oss utan ordet. Det gör vi nu inte.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-23 15:53:02 följande:
    Mm, det förstår jag. Det går väl an när det bara är teorier om den heliga svenska statsfeminismen - men när knallpulvergänget går in i en tråd skrivet av en person som fått sin värld upp och ned-vänd och förespråkar kvinnlig följsamhet ligger blir det ingen lek längre.

Det säger ju tyvärr en del om vad det är folk menar med att "det är bra med jämställdhet nu!" Inte för att jag tror att alla "jämställdister" och Per Ström-fans håller med personen i fråga, men jag har sett flera liknande uttalanden.

Minns inte om jag lagt upp länken här, så jag gör det (igen):

http://weeklysift.com/2012/09/10/the-distress-of-the-privileged/

• Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 16:15:59 följande:
    PS: Det kan inte vara hälsosamt att lägga ner så mycket tid på att verkligen gå in för att sticka nålar i en annan människa. Ja, jag är en människa bakom skärmen, som inte förstår vad sjutton ditt problem är. Du kanske ska tänka på det nästa gång.

Skriver hon som själv skrivit en hel del provokativt och oschysst i tråden. Heh, ironivarning röd.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 16:34:56 följande:
    Nej där har du fel, den Svenska Statsfeminismen existerar. Fråga vilken politiker som helst och han/hon säger sig vara feminist även om denne inte är särskilt insatt. Personen ifråga vågar inte annat på grund av sin politiska karriär. Det finns bara ett svar på varför denne skulle vara rädd om sin karriär på det sättet. Feminismen har sådant inflytande i maktens korridorer att ingen vågar ge uttryck för en avvikande åsikt.

Och? Det betyder faktiskt absolut ingenting. Det där är exakt samma nonsenseargument som SD använder om invandring. "Buhu, ingen vågar säga att blattar är onda muslimer allihoooop!!!" Och nej, det gör de inte, men inte FAN är de vidare vettiga mot invandrare heller. Samma sak med "statsfeminismen". Visst, ingen säger rakt ut att de är antifeminister, men om du lyssnar på vad folk som Ebba Busch säger, så märker du att hennes "feminism" är antifeminism, varken mer eller mindre. 
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-23 16:49:56 följande:
    Jag brukar försöka anpassa mig till den jag diskuterar med - även om jag självklart misslyckas ofta.

Ur mitt perspektiv är vår diskussionen onödig eftersom den inte har med sakfrågan att göra.

Jag rekommenderar fortfarande att du tittar på dina inlägg i den här tråden ur perspektivet "Hur behandlar jag själv de jag diskuterar med? Vilken respekt visar jag dem?

Mitt perspektiv angående den här trådens psykologi är att den angavs redan från början av TS som förklarade att hen mår mycket dåligt av att andra använder hen. Det innebär förmodligen att tråden fungerar som en avstjälpningsplats för hen-motståndare där de kan lägga sina affekter på hög och i stället fungera bättre i ett vanligt sammanhang där hen kan dyka upp när de minst anar detta.

Ur det perspektivet hade det varit bättre att skapa en sluten diskussionsgrupp, typ: "Vi som hatar hen". 
    Där hade samstämmigheten blivit total; begrepp som helig statsfeminism, batikhäxor eller talibanfeminister hade aldrig blivit ifrågasatta.

Men eftersom tråden är offentlig får nog hen-hatarna vackert finna sig i att få sitt hat ifrågasatt.

Du och jag har väl knappt haft något att göra med varandra - och en personlig diskussion oss emellan har nog små förutsättningar att leda någonstans.

Men vad jag säger är att valet är ditt: Som man ropar får man ofta svar.

Och: Klicka gärna på visa endast Jellybeanbaby i syfte att se hur du brukar ropa.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-23 16:53:17 följande:
    Jag vet inte om du är unik. Bara det finns folk som kritiserar en ideologi som inte får kritiseras innebär det inte att dessa stödjer våldtäkter och andra övergrepp. Av vad jag läst här så tycks det dock vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt hyllar genusvetenskapen så är man kvinnohatare.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.

Som inte får kritiseras??? Behagar du skämta med mig aprilo? Hört talas om Pär Ström? Psst, en liten hemlighet, han är INTE ensam!

Om "statsfeminismen" är så existerande och mäktig, varför är F! ett mer utmobbat parti än vad SD är?  
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-23 17:04:03 följande:

Märkligt. Min bild är lite annorlunda. Av vad jag läst här tycks det vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt skriver under på att den som använder ordet hen är en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäx a/rödvinsalkoholist är man en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäx a/rödvinsalkoholist.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.

Precis så!
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-09-23 17:29:50 följande:
    Tack!

Jag kan väl avslöja så mycket att jag aldrig har definierat mig som feminist. Jag är bara pappa till en flicka som allteftersom hon blivit äldre fått se sitt utrymme som människa krympa. Det finns så mycket förväntningar på hur flickor och pojkar antas vara. Och i dessa tider med minskade anslag till skolor ökar förväntningarna från skolan på ordentliga flickor att de ska fungera som stötdämpare för stökiga pojkar som ju ändå bara är pojkar och dessutom uppfostra dem lite.

Utrymmet krymper. Och att mot den bakgrunden tvingas höra på knallpulvergängets självömkande gnäll om att vi män eller pojkar är förfördelade kan ibland upplevas en smula påfrestande. 

Har ingen egen dotter, men vet vad du pratar om icke desto mindre. Cheers mate! Skål
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 17:34:55 följande:
    Vidare så tror jag att FMG är en sån där tredjekönare. Och att det är därför som h*n är så arg på mig. För vartenda ord jag skrivit som hen-motståndare har tydligen rivit som spikar i h*ns skinn. Så sorgligt då att det inte bara är jag som är hen-motståndare. Vi är ganska många. Kolla alla omröstningar som finns på svenska (neutrala) sidor på nätet. Anti vinner ALLTID. Så ock på Familjeliv.

Så - om du är irriterad av något som jag sagt emot tredjekönare, så ber jag om ursäkt om jag gått för hårt fram.
    Trodde vi hade åsiktsfrihet i det här landet.
    Och - om du är irriterad av att jag inte står på samma sida som du i debatten, så finns det absolut ingenting jag kan göra åt det.

Nu har jag sagt mitt iaf, tack för ordet, och jag hoppas jag slipper höra något mer nedsättande om min person framöver.

Jag känner flera "tredjekönare". Hur var det nu det där med att såra folk? Jag menar inte att du sårat FMGA, tror inte han bryr sig, men de tredjekönare jag känner blir nog inte glada över att användas som skällsord.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:03:18 följande:
    HUR HAR JAG BEHANDLAT DIG??? JAG SKYR DIG SOM PESTEN I TRÅDAR EFTERSOM JAG FÖRSTÅR ATT DU OCH JAG ÄR SÅ LÅNGT BORTA FRÅN VARANDRA SOM MAN BARA KAN VARA!!!

vAD ÄR DET HÄR?
    vAD FAN ÄR DET HÄR???

På riktigt! Det som ni håller på med kallas för trakasserier!

Ironin sjunger som en änglakör... Obestämd
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!