h8him skrev 2012-10-05 09:23:23 följande:
Okej, jag tolkar det som att du inte har någon åsikt.
Snabbt är tjejer borta från elitsporten. Men redan i unga år är t.ex pojkarna starkare än tjejerna så tjejerna sållas nog bort snabbt med dina idéer.
Det räcker väl att män blir misshandlade av kvinnor precis som det är redan idag? Gällande domstolar så ligger de långt efter när det gäller t.ex familjerättsliga ärenden.
Så himla bra om alla slutar idrotta. Varför ska man, det finns ju datorer och TV. Ungarna kan sitta framför dem istället och alla vuxna kan bli ännu mer förslappade.
Jag tycker inte att det räcker med att tjejer ska "tänka lite" utan föräldraledigheten måste ju delas rakt av utan överskrivningsmöjligheter (för de som är gifta/sambos/har en närvarande pappa till barnet). Jag menar, om vi nu ska se till att kvinnor och män behandlas på exakt samma sätt i samhället.
Tolka på du. Eller också läser du det jag skrev. Välj själv.
Som sagt, jag är totalt ointresserad av sport. Mig gör det inte ett dyft om tjejerna försvinner från elitsporten. Men det är upp till idrottsutövarna hur de vill dela upp sina aktiviteter, inte upp till mig.
Ja, jag säger absolut inte att jag vill att fler människor ska bli utsatta för brott. Men faktum kvarstår: Fler kvinnor anmäler att de blivit utsatta för våld inom förhållanden. Alltså är vi tvingade att lägga pengar på kvinnorna i det här fallet, eftersom det inte finns lika många fall anmälda av män. Och ja, även i familjerättsliga ärenden ligger domstolen ungefär 200 år efter i tiden.
Själv skulle jag tycka att det faktiskt var rätt bra om folk la mindre tid på att springa runt som bajsnödiga hundvalpar i jakt på en slemmig boll och istället satte sig ner och läste en bok eller två. Elitidrott och tävlingar är ju heller inte det enda sättet att få motion. Men folk får så klart göra som de vill.