Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

h8him skrev 2012-10-05 09:15:07 följande:
    Varför inte läsa både det jag citerade och mitt svar istället för att leta fel? Var  påstod jag att jag tror att hen ska skapa jämställdhet? Jag svarade på följande:

Så du tror inte att "hen" är till för att skapa jämlikhet? Ja, men det är ju toppenbra. Vad har du då emot ordet i fråga?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 09:23:23 följande:
    Okej, jag tolkar det som att du inte har någon åsikt.

Snabbt är tjejer borta från elitsporten. Men redan i unga år är t.ex pojkarna starkare än tjejerna så tjejerna sållas nog bort snabbt med dina idéer.

Det räcker väl att män blir misshandlade av kvinnor precis som det är redan idag? Gällande domstolar så ligger de långt efter när det gäller t.ex familjerättsliga ärenden.

Så himla bra om alla slutar idrotta. Varför ska man, det finns ju datorer och TV. Ungarna kan sitta framför dem istället och alla vuxna kan bli ännu mer förslappade.

Jag tycker inte att det räcker med att tjejer ska "tänka lite" utan föräldraledigheten måste ju delas rakt av utan överskrivningsmöjligheter (för de som är gifta/sambos/har en närvarande pappa till barnet). Jag menar, om vi nu ska se till att kvinnor och män behandlas på exakt samma sätt i samhället.

Tolka på du. Eller också läser du det jag skrev. Välj själv.

Som sagt, jag är totalt ointresserad av sport. Mig gör det inte ett dyft om tjejerna försvinner från elitsporten. Men det är upp till idrottsutövarna hur de vill dela upp sina aktiviteter, inte upp till mig.

Ja, jag säger absolut inte att jag vill att fler människor ska bli utsatta för brott. Men faktum kvarstår: Fler kvinnor anmäler att de blivit utsatta för våld inom förhållanden. Alltså är vi tvingade att lägga pengar på kvinnorna i det här fallet, eftersom det inte finns lika många fall anmälda av män. Och ja, även i familjerättsliga ärenden ligger domstolen ungefär 200 år efter i tiden.

Själv skulle jag tycka att det faktiskt var rätt bra om folk la mindre tid på att springa runt som bajsnödiga hundvalpar i jakt på en slemmig boll och istället satte sig ner och läste en bok eller två. Elitidrott och tävlingar är ju heller inte det enda sättet att få motion. Men folk får så klart göra som de vill.
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-05 09:26:48 följande:
    Det första logiska och riktiga beslutet vore att likställa faderskapet med gemensam vårdnad! 

Något annat är orimligt att kräva och detta är en av de första saker feminister och jämnstäldister gemensamt borde kämpa för!

H

Ja, det vore väl rimligt om båda föräldrarna ansågs vara skydliga att ta hand om sin avkomma. Jag förstår inte varför feministerna ska jobba för det dock, det låter ju som en mansfråga. Alltså vore det väl rimligare om männen jobbade för det?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 09:45:33 följande:
    Självklart, om vi nu inte ska särbehandla pga kön.

Undrar hur nöjda kvinnorna skulle vara efter en sån förändring?

De som är feminister skulle säkert vara nöjda. Varför skulle de inte vara det?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 10:10:08 följande:
    Nej, jag har ju skrivit det ett antal gånger... Bra att även du förstår det nu. Jag tycker det är ett onödigt ord.

Varför är det onödigt då? Förklara med dina egna ord.
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 10:19:35 följande:
    Inga förutfattade åsikter där inte....Drömmer Har alla lärare samma politiska åsikter enligt dig? Kanske är det ett antagningskrav för att komma in på utbildningen ens....Obestämd

Läs:
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:02:25 följande:
    "...vad lärare brukar har för politiska åsikter är väl rätt allmänt känt?"

Notera att jag använder ordet "brukar", för att indikera att det gäller många men självklart inte alla.
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-05 10:23:55 följande:

Om man nu skall påstås vara för jämlikhet skall det väl gälla alla?

Fast, nä visst ja, "Feminism var det. Just det!

My bad!

H      

Du verkar ha missförstått, trots att jag förklarat det här för dig förut. Jag tar det en gång till:

Feminism är att anse att kvinnorna har mindre makt och fördelar i samhället än män, att anse att detta är fel och att man bör göra något åt det. Effekten av att ge kvinnorna samma rättigheter och skyldigheter som män är att samhället blir mer jämställt. <------notera att det inte står något om att rädda världen eller att kämpa för någonting annat än att se till att kvinnor får samma rättigheter/skyldigheter som män.
  • PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 10:25:34 följande:
    Ja, det är knappast någon hemlighet att rätt många nationalekonomer på högskolenivå rent ideologiskt ofta är övertygade marknadsliberaler.  Jag har dock haft turen att ha olika lärare med olika ideologisk övertygelse. De ekonomer som har påverkat mig mest positivt har varit gröna i sin övertygelse. Men för egen del så är en lärares politiska övertygelse inte det viktigaste. Så länge de är öppna med vad de tycker, inte kräver att elever tycker likadant och allra viktigast är ju att de uppskattar kritiskt tänkande elever och inte elever som bara tycker som läraren...

Gröna = Röda.
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 10:34:32 följande:
    *dummare, är ett dumt ord att stava fel

Skyll på dyslexi, det gör alla andra.
  • PumpkinQueen
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 10:36:48 följande:
    Ja exakt! Varför gnäller du på vad jag skrev då? Det Pumpkin hade skrivit va ju att kvinnor skulle sluta vara hemma och lalla med bebisar. Alla kvinnor undrar jag då? Är det inte upp till var och en? Det är många kvinnor som gnäller över låga löner, men de tänker inte jag ta ansvar för, det handlar ju om en facklig fråga. Män gnäller över låga löner också. Det handlar ju om att visa arbeten är lågt lönesatta, ingenting annat.

Det här hade jag skrivit: Fast OJ vilka fördomar!!!!! "Gå hemma och lalla med en bebis...."
    Är det inte upp till individen? Pappa som mamma kan väll "gå där och lalla". Det får väll familjen komma överens om.

Att det sen finns arbetsgivare med samma fördomar som dig kan vi inte ändra på, lika lite som du är öppen för att höra andras åsikter och kanske fundera på om de FAKTISKT har nåt värde.

Vad är det egentligen du argumenterar emot????
    Ja, varför ska man vara solidarisk när det inte passar en själv? Det är ju så klart ALLA ANDRA som ska vara solidariska. Inte man själv. Glömde det.

Jag tror att du behöver slå upp ordet "fördom", det betyder nog inte vad du tror att det betyder.

Men jag får gratulera till alla frågetecken som du ställt upp efter varandra, de bidrar verkligen till att förbättra din text.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!